سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد هدف مسکو از اجرای «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» تامین امنیت شهروندان روسیه بویژه در مناطق [الحاقی] جدید بود اما «متاسفانه بکارگیری ابزار دیپلماسی برای رسیدن به این اهداف غیرممکن است».

دیمیتری پسکوف

به گزارش همشهری آنلاین، دیمیتری پسکوف در جمع خبرنگاران افزود: ما بارها تاکید کرده‌ایم راه‌های متفاوتی از جمله مسیر دیپلماسی برای رسیدن به اهداف مسکو وجود دارد اما زمانی که این مسیر غیرممکن باشد که متاسفانه در مورد اوکراین اینگونه است،‌ این اهداف از مسیر نظامی محقق خواهد شد.

وی درباره اهداف روسیه در جنگ اوکراین، مهمترین مساله برای مسکو را اطمینان از امنیت مردم روسیه در مناطق جدید و در کل این کشور عنوان کرد.

پسکوف ماه گذشته نیز گفته بود در صورتی که کی‌یف الحاق چهار منطقه جدید به خاک روسیه را بپذیرد، مسکو آماده مذاکرات [برای پایان دادن به جنگ] خواهد بود.

در ماه سپتامبر سال‌جاری میلادی یک همه‌پرسی در چهار منطقه دونتسک و لوگانسک در شرق و زاپوریژیا و خرسون در جنوب اوکراین برگزار شد و الحاق این مناطق به روسیه رای آورد.

در مقابل اوکراین می‌گوید پیش از در نظر گرفتن هرگونه برنامه صلح، نیروهای روسیه باید خاک اوکراین را از جمله چهار منطقه الحاقی و همچنین شبه جزیره کریمه ترک کنند.

مسکو تاکنون بارها با رد ادعای غربی‌ها درباره تمایل روسیه برای ادامه این جنگ تاکید کرده است ائتلاف نظامی ناتو به فرماندهی آمریکا که خصومت خود را نسبت به روسیه همه روزه به نمایش می‌گذارد، به صورت روزافزونی در جنگ اوکراین مداخله می‌کند.

مسکو می‌گوید تحویل جنگ افزار کشورهای عضو ناتو به کی‌یف، افزون بر طولانی کردن این درگیری، به تشدید تنش‌ها منجر می‌شود.

کد خبر 750873
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    روسیه پیروز است آمریکا و زلنسکی نابود است مرگ بر داعش و پیروان و حامیانش