رئیس جامعه مبلغین با بیان اینکه نباید وقت مردم را با منبرهای تکراری و قضایای دم‌دستی که هر شخصی توان صحبت درباره آنها را دارد، بگیریم گفت: اغلب منبرها دچار انحراف، مسائل دم‌دستی، کم عمق، غیرمستند، غیرضروری و مطالبی که حال مردم را خوب نمی‌کند شده و مبلغین ما باید این کاستی‌ها را جبران کنند.

مرتضی ادیب‌یزدی

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب‌یزدی امروز، نهم فروردین با تاکید بر ضرورت ورود جامعه مبلغین به جهاد تحقیقی در رابطه با نیازمندی‌های واقعی جامعه اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنم خداشناسی و گام برداشتن در راه مهدویت است و جامعه مبلغین باید جهاد تحقیقی و جهاد تبلیغی در رابطه با نیازمندی‌های واقعی جامعه انجام داده و به منبرها عمق ببخشند تا از این رهگذر به وظیفه‌مان در دوران غیبت عمل کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت پاسخگویی و رفع نیازهای مردم در منبرها توسط مبلغین افزود: ما باید نیاز جامعه را بفهمیم و روی آن عنصری که می‌تواند مردم را آرام و حال آنان را خوب کند، کار کنیم و آن را به مردم ارائه دهیم. آن زمان است که ملاحظه خواهیم کرد که چه انقلابی در جان مردم حاصل می‌شود و گرنه این ماه های رمضان‌، محرم‌ و فاطمیه‌، مسلسل‌وار بیایند و بروند و ما هیچ بهره‌ای نبریم، این حسرت همچنان باقی خواهد ماند که چرا از این فرصت‌ها برای تعالی استفاده نکرده‌ایم.

زندگی کردن با امام زمان (عج) را تمرین کنیم

ادیب‌یزدی گفت: ما باید زندگی کردن با امام زمان‌مان را تمرین کنیم. همانطور که زندگی کردن با حضرت امیر (ع) و تحمل شدت عدالت و سختگیری‌های آن بزرگوار برای اقامه احکام الهی کار هرکسی نیست و افراد کم ظرفیت و کم حوصله از شدت زهد و اعراض آن حضرت از دنیا به دامان دشمنان او پناه بردند، زندگی کردن در حکومت امام زمان (عج) نیز دقیقا همینطور است.

وی لازمه زندگی با حضرت حجت را تقوا، زهد، علم و تسلط بر نفس دانست و گفت: همان دلیلی که باعث غیبت امام زمان (عج) شد، باعث تداوم غیبت هم هست. ما باید آن علت هایی را از بین ببریم که موجب غیبت شد تا شاهد ظهور باشیم. هرچقدر ما توحیدی‌تر باشیم، امام زمانی‌تر می‌شویم. ما در توحید ضعیف کار کرده‌ایم. یعنی در خدا شناسی و بیان مراتب قدرت و جمال و جلال حضرت حق به خوبی کار نکرده ایم.

وقت مردم را با منبرهای تکراری نگیریم 

این واعظ ادامه داد: اگر در توحید و یاد خدا کار کنیم و حضور حضرت حق را برای آحاد جامعه معنا کنیم، دیگر شاهد بسیاری از زشت‌کاری‌ها و ناشایستگی‌ها نخواهیم بود. همچنین در کنار بحث توحید و تفسیر کردن اسامی حق، باید برویم به سراغ مساله مهدویت و بدانیم که امام حی داریم که ولی الله مطلق است.

توصیه ادیب یزدی به مبلغان و سخنرانان

ادیب‌یزدی با اشاره به فرصت ارزشمند و مغتنم ماه مبارک رمضان در خداشناسی و مهدویت جامعه گفت: مبلغین، کمی خودشان را به زحمت بیندازند، بیشتر مطالعه کنند، برای تفسیر اسامی حضرت حق از متون عرفانی که منابع غنی آنها به زبان فارسی موجود است استفاده کنند، این معانی را به قالب روایات ببرند.

وی افزود: برخی از روایات مانند روایات امیرمومنان علیه‌السلام می‌تواند محتوای یک ماه مبارک رمضان ما را تامین کند و بعد عالی‌ترین مصداق ظهور اسماء جمال و جلال که وجود مبارک حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا فداه است را برای مردم بیان کنند.

کد خبر 750867
منبع: ایرنا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 13
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • علی IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    26 2
    سلام همه حرف‌ها تکراری شده ۴۰ چهل سال این حرف‌ها را من می‌شنوم باز هم همان حرف‌ها سخنران یا حرف جدیدی نیست
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    26 1
    تاثیر کلام وقتی است که مردم آرامش داشته باشند ،وقتی داخل یک کوچه که ظرفیت ۲۰ خانواده داره،۱۰۰تا خانواده داخل آپارتمان ها زندگی می کنند ، هیچ وقت آرامش برقرار نمیشه، متاسفانه روحانیت هیچ وقت وارد مسایل واقعی نمی شوند و فقط روایات گذشته را بازگو می کنند.
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
      7 1
      قبلا یک دانشمند در یک جامعه بود که علوم مختلف داشت،یعنی علاوه بر علوم دینی ،ریاضیات ،معماری ،.. هم آگاهی داشت و نظر اونا در جامعه نافذ بود و باعث هویت بخشی و وحدت جامعه می شد
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    5 11
    امام جمعه شهر ما فقط از مواضع دولت روحانی دفاع می کرد این چند سالی هم که از دولت جدید گذشته ایشان کمتر در نماز جمعه شرکت میکنه و جانشین ایشان چندین برابر ایشان خطبه ها و نماز جمعه را خوانده چرا برخی امام جماعات عوض نمی شوند
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    29 7
    مگه کسی مسجد میره هنوز؟
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    21 3
    ... البته قطع اینترنت یادتون نره اونم مهمه.