وزیرامورخارجه کشورمان در دیدار با وزیرخارجه روسیه گفت: در گام نهایی امضای معاهده همکاری‌های مشترک ایران و روسیه قرار داریم.

ایران وروسیه

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان که شب گذشته به مسکو سفر کرده است، امروز چهارشنبه با سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه در محل وزارت خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار گفت:بررسی‌ها روی معاهده راهبردی بلندمدت همکاری‌های دو کشور در روسیه نهایی شده و ایران هم آن را مورد بررسی قرار داده است؛ امیدوارم کمتر از یک ماه آینده ویرایش نهایی آن وزارت امور خارجه ایران انجام شود.

وی تاکید کرد: هیات‌های عالی‌رتبه ایران و روسیه در سطوح مختلف در حال تبادل نظر هستند و رؤسای جمهور دو کشور به‌صورت مستمر با یکدیگر تماس دارند.

وزیر امورخارجه کشورمان افزود: مناسبات ایران و روسیه در مسیر صحیح خود رو به جلو و پیشرفت است و امیدوارم همکاری‌های ما در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌ المللی به خوبی تداوم یابد.

وزیر امورخارجه کشورمان شب گذشته و در بدو ورود به مسکو در جمع خبرنگاران گفت: در دور جدید گفت‌وگوهای ایران و ۱+۴ که توسط همکارانم در وبن‌ ماه‌ها به طول انجامید، روسیه نقش مؤثری داشت و همکاران ما در روسیه به تلاش‌های خود برای بازگشت طرفین به تعهداتشان ادامه می‌دهند.

وزیر امور خارجه در واکنش به ابراز نگرانی‌ آمریکا درباره همکاری ‌های دفاعی ایران و روسیه گفت: طبعاً همکاری‌های دفاعی از موضوعات در دستور کار تهران و مسکو است اما این همکاری‌ها علیه هیچ طرفی نخواهد بود.

 روابط ایران و روسیه رو به جلو است

همچنین در این دیدار وزیرخارجه روسیه گفت:گفت‌وگوهای ایران و روسیه در زمینه‌های گوناگون فعالانه ادامه دارد و مسیر آن به جلو است‌.

 سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان گفت: روابط و تبادل‌های دوجانبه در زمینه سیاسی، تجاری، سرمایه‌گذاری و اقتصادی و همچنین در اجرای پروژه‌های کلیدی افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در بخش کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی روابط رشد پایداری داشته است و همکاری های نزدیکی را در امور بین الملل و منطقه‌ای داریم و امروز همه این مسائل در دستور کار مذاکرات ما قرار دارد.

لاوروف با تبریک عید نوروز و ماه مبارک رمضان‌ ابراز امیدواری کرد که مذاکرات مفید و ثمربخشی‌ با همتای ایرانی‌ داشته باشد.

کد خبر 750835
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    23 8
    روابط ایران و روسیه رو به جلو است؟ چه کسی باور میکنی؟
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 0
    روسیه را بی خیال چه خبر از الهام علیف آیا قاطعانه برخورد کرديد