مجموع نظرات: ۹
سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹
۰ نفر

ایمپلنت فوری یک جایگزین کاملا ثابت و مستحکم برای دندان یا دندان های از دست رفته است. ایمپلنت دندان فوری یک روش مطمئن بدون انجام بخیه بر روی لثه و بافت نرم دهان است.

دندان

ایمپلنت فوری به حفظ بافت لثه و استخوان کمک میکند و مانع از تحلیل استخوان می شود. در استفاده از این روش درد کمتر و دوره بهبودی کوتاه تری را تجربه خواهید کرد.

ایمپلنت فوری دندان دقیقا چیست؟

ایمپلنت دندان فوری (Immediate implants) این گونه است که یک ریشه دندان درون استخوان فک قرار داده می شود که یک پایه کاملا مستحکم و بسیار مقاوم است و جایگزین دندان از دست رفته می شود.

به طور کلی ایمپلنت فوری گزینه ای مناسب برای حل مشکلات دندان های از دست رفته به شمار می رود. جنس ایمپلنت های فوری از تیتانیوم است که در داخل استخوان فک قرار می گیرد و جایگزین ریشه دندان می شود و در فاصله کوتاهی تاج یا روکش دندان نیز روی آن قرار می گیرد.

مراحل ایمپلنت فوری دندان

در این روش درمانی باید بدانیم ایمپلنت فوری چگونه است؟ آیا لازم است پیش از اقدام به کاشت ایمپلنت عکس ایمپلنت فوری را مشاهده کنیم؟

اصولا پزشکان بر این عقیده هستند که بیمار پیش از هر گونه جراحی بهتر است فیلم و عکس آن عمل را مشاهده نماید. مثلا مشاهده فیلم ایمپلنت فوری، یا کلیپ ایمپلنت فوری و ویدئو ایمپلنت فوری میتواند نحوه و تمامی مراحل ایمپلنت را به راحتی به نمایش می گذارد.

بیمار باید تمامی این مراحل را با دقت مشاهده نموده و از نحوه ایمپلنت آگاه شود. برای کاشت دندان باید حفره ای در قسمتی که دندان از دست رفته است، ایجاد شود تا ایمپلنت در آن جای گیرد. این حفره را می توانیم در اصل محل قرار گیری ایمپلنت به شمار آوریم.

قیمت ایمپلنت فوری

همواره هزینه درمان های دندانپزشکی بسیار مورد توجه قرار گرفته می شود. به صورت کلی کاشت ایمپلنت فوری حدود 20 تا 30 درصد گرانتر از کاشت ایمپلنت دندان به روش معمولی است. عوامل زیادی از جمله تخصص و مهارت دندانپزشک، موقعیت جغرافیایی مطب دندانپزشکی، هزینه های جانبی و نیاز بیمار به لیفت سینوس و یا پیوند استخوان بر قیمت نهایی تاثیر دارند اما دلایل اصلی که سبب افزایش این هزینه شده اند، عبارتند از:

  1. دشوارتر بودن روند درمانی

  2. هزینه بیشتر در لابراتوار دندانسازی به دلیل داشتن زمان کوتاه تر برای ساخت روکش دندانی

  3. به کار گیری تکنیک متفاوتی از درمان

  4. استفاده از مواد اضافی

کشیدن دندان و ایمپلنت فوری

در این مرحله دندان آسیب دیده کشیده می شود و بهترین زمان ایمپلنت فوری وقتی است که دندان باید کشیده شود.

از آن جایی که هنگام کشیدن دندان، خونریزی داریم و برای ایمپلنت فوری هم نیاز به سلول های استخوان ساز برای ترشح استخوان و سلول های آن است، بهترین زمان کاشت ایمپلنت، روزی است که دندان خارج می شود. گاها برای برخی از افراد با داشتن شرایط خاص این کار می تواند متفاوت تر انجام گردد.

در صورت  کشیدن و جراحی در یک جلسه، ایمپلنت فوری بسیار زودتر جوش خورده و بیمار یکبار دوره نقاهت خواهد داشت و یکبار آنتی بیوتیک مصرف می کند و نیازی به برش مجدد و بخیه مجدد نیست و در یک جلسه همه کارها انجام می شود.

ایمپلنت فوری چیست ؟ ( قیمت ایمپلنت فوری دندان )

مدت زمان ایمپلنت فوری

در طول مراحل کاشت ایمپلنت فوری، با توجه به تعداد واحد های انجام شده و پس از کشیدن دندان و قرار دادن پایه ایمپلنت، تاج موقت روی پایه ایمپلنت قرار می گیرد. تمامی این مراحل بسیار سریعتر از روش معمولی انجام می شود و حتی می توانند در دو و یا سه جلسه انجام شوند. برای دریافت خدمات حرفه ای ایمپلنت فوری با مطب تخصصی دکتر ابراهیم گل ارتباط برقرار نمایید. تلفن: 88082941-021

ایمپلنت فوری با لیزر

نکته بسیار مهم دیگر، استفاده از ایمپلنت لیزری در کاشت دندان فوری است. اگر کسی نیاز به ایمپلنت فوری داشته باشد، ایمپلنت لیزری برای او بهترین است چرا که تحمل روکش موقت را در استخوان فک دارد و می توان در کمتر از چند روز یا کمتر از چند هفته این روکش ها را به بیمار تحویل داد.

ایمپلنت لیزری مجموعه ای از تمام خصوصیات و مشخصه های یک ایمپلنت ایده آل را دارد، بنابراین اگر شما در پروسه انتخاب ایمپلنت و کیفیت قطعات آن فرد سخت گیری هستید و علاقه مندید که در سریعترین زمان ممکن پروسه کاشت دندان را انجام دهید، ایمپلنت فوری با لیزر بهترین پیشنهاد در بین تمام ایمپلنت های دنیا است.

ایمپلنت فوری چیست ؟ ( قیمت ایمپلنت فوری دندان )

تفاوت ایمپلنت فوری با معمولی

تفاوت ایمپلنت فوری با ایمپلنت معمولی در این است که در روش معمولی، بعد از این که پایه ایمپلنت در داخل استخوان فک قرار گرفت، باید چند ماه صبر کنید تا استخوان رشد کند. اما در ایمپلنت فوری برای این که زیبایی لبخند حفظ شود (به خصوص در جلوی دهان)، چند روز بعد از جایگذاری ایمپلنت، روکش بر روی آن متصل می شود.

روکش موقت به گونه ای طراحی می‌گردد که مقدار بسیار کمی، کوتاهتر از حد معمول باشد تا هنگام جویدن غذا بر روی پایه ایمپلنت فشاری وارد نشود زیرا هنوز استخوان و ایمپلنت به هم جوش نخورده اند. به همین دلیل ممکن است این روش برای همه مناسب نباشد، به خصوص در مورد دندان هایی که ممکن است بیشتر تحت فشار قرار بگیرند.

مزایای ایمپلنت فوری

به طور کلی ایمپلنت دندان جلوی تحلیل و کوچک شدن استخوان فک را می گیرد. در غیر این صورت حتی اگر دندان مصنوعی یا بریج هم استفاده شود به مرور استخوان فک دچار تحلیل می شود. طول عمر و دوام ایمپلنت بسیار زیاد است و اگر به خوبی از آن مراقبت شود معمولا تا آخر عمر نیازی به تعویض آن وجود ندارد. زیبایی ایمپلنت دندان مشابه دندان های است و کسی نمی تواند به راحتی ایمپلنت دندان را از دندان های واقعی تشخیص دهد.

ایمپلنت فوری را بیشتر برای دندان های جلویی استفاده می کنند. زیرا در ظاهر انسان اهمیت بیشتری دارند. از جمله مزایای ایمپلنت فوری می توانیم به طول درمان کمتر، عوارض کمتر، کاهش بار روانی در بیمار، کمک به حفظ بافت لثه و استفاده از روکش موقت از همان ابتدا اشاره کرد.

معایب ایمپلنت فوری

در کنار مزایای یاد شده در این روش درمانی اگر پروتز موقت به خوبی و با مهارت جایگذاری نشود، مسلما مشکلاتی را با خود به همراه خواهد داشت. همچنین اگر در کاشت ایمپلنت فوری روکش با تکنیک دقیق و مناسبی به لثه متصل نگردد، ممکن است پایه ایمپلنت دچار مشکل شود.

از طرف دیگر این روش درمانی برای همه بیماران ایده آل نبوده و مناسب نیست. اکثر افرادی که دارای استخوان فک محکمی هستند، می توانند از ایمپلنت فوری استفاده نمایند. همچنین فک پایین محل مناسبتری نسبت به فک بالا برای ایمپلنت های فوری به شمار می رود. زیرا این فک از استقامت بالاتری برخوردار است.

در مرکز دندانپزشکی سمیه ابراهیم گل کاشت ایمپلنت دندان آمریکایی لیزری که معروفترین برند ایمپلنت دنیا محسوب می شود همراه با تکنیک های مدرن جراحی از جمله ایمپلنت دیجیتال ، ایمپلنت پانچی یا فلپ لس (Flapless)، کاشت دندان با لیزر، ایمپلنت فوری، ایمپلنت همزمان با بازسازی استخوان، ایمپلنت همزمان با سینوس لیفت و جراحی ایمپلنت با بارگذاری فوری (immediate load) با استفاده از جدیدترین تجهیزات دندانپزشکی و تکنولوژی روز دنیا انجام می‌گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 88082941 و 86128996 تماس بگیرید.

منبع : سایت دکتر سمیه ابراهیم گل

کد خبر 750758

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • JP ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    15 1
    بالاخره قیمت را نگفتی که!!!!!؟؟؟؟؟