معاون اول رئیس جمهور اختصاص سهام عدالت به هر یک از مشمولان به ارزش حداکثر ۱۰۰ میلیون ریال را ابلاغ کرد که این سهام از محل سهام دولت در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات اختصاص خواهد یافت.

سهام عدالت

به گزارش همشهری آنلاین، هیات وزیران در جلسه ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی و در اجرای بند الف تبصره ۲ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را تصویب کرد که این مصوبه با امضای محمد مخبر معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده است.

بر اساس این مصوبه، حداکثر ارزش سهام قابل واگذاری به هر یک از مشمولان سهام عدالت جدید، موضوع تصمیم مورخ ۱۶ اسفند شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی معادل حداکثر یک میلیون ریال تعیین می شود.

هیات وزیران به سازمان خصوصی سازی اجازه داد نسبت به واگذاری سهام دولت در بانک های ملت، تجارت و صادرات اقدام کند که بر این اساس ۲ درصد سهام بانک ملت، ۳ درصد از سهام بانک تجارت و ۲.۷ درصد سهام بانک صادرات مشمول این واگذاری می شود.

طبق این مصوبه حقوق مالکانه سهام این تصویب نامه به مشمولان تعلق خواهد گرفت.

کد خبر 750587
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • کدخدا IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    4 2
    دادن اندکی سود سهام آنهم در پایان یک سال دردی از مردم دوا نمی‌کند، دولت باید فکری به حال مهار تورم ، و تامین مسکن بکند ،بعضی املا کیها و دلالهای مسکن در شهرهای بومهن و رودهن ،اقدام به کلاهبرداری و فریب دادن محتاجان مسکن میکنند و از بی اطلاعی برخی مردم از انجام معاملات ملکی استفاده کرده و ملکهای ،بی سند حتی بدون سند مادر را به آنها می‌فروشند آنهم با مبالغ نسبتا زیاد البته با ترفندهای مختلف که خریدار متوجه نمیشود ،آیا کسی نیست جلوی این شیادان و کلاه برداران حرام خوار را بگیرد
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    2 1
    شما چه خبرنگار یا خبرگزاری هستین که از حق مردم دفاع نمیکنین؟ شاخص به قله قبلش رسید ولی سهام ما هنوز در 70 - 80درصد ضرر از اصل سرمایه در 3 سال اخیر هست حالا تورم هزاردرصدی بکنار.
  • بی نام IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 1
    سلام یعنی چی پس بانک های دیگه چی بانک سپه هستم
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    4 0
    انشالله بدن اگه قراره عدالت باشه ک باید به همه برسه من الان سی و پنج سالمه ندارم و تو ای ۱۰سال شاید بیشتر یعنی مجلس نمی‌توانست تصویب کنه اونایی ک ندارن بشون بدن حالا بچم هم به عدالتش برسه حداقل
  • محمدرضامحمدی IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    5 0
    انشالله که واقعیت داشته باشد وسرکاری نباشد
  • سهام IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 0
    سلام.من جز دهک ۳ هستم آیا بهم تعلق میگیره