سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی از وزش باد نسبتا شدید همراه با بارش باران و افزایش ارتفاع امواج در نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و خوزستان، در شمال خلیج فارس در روز جاری (یکشنبه) و فردا خبر داد که خطر غرق شدن شناگران را به دنبال دارد.

باران - تهران

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس اطلاعیه روز یکشنبه سازمان هواشناسی، سامانه وزش باد نسبتا شدید و گاهی شدید، همراه با بارش باران و رعدو برق و افزایش ارتفاع امواج طی امروز و فردا نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و خوزستان، در شمال خلیج فارس را در بر می‌گیرد.

این سامانه با افزایش وزش باد نسبتا شدید و افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا در سواحل استان خوزستان تا ۱.۵ متر، در سواحل استان بوشهر تا ۲ متر و در فراسواحل استان‌های بوشهر و خوزستان بیش از ۲ متر همراه خواهد شد.

سازمان هواشناسی نسبت به خطراتی مثل غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، خسارت به شناورهای سبک، صیادی، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل هشدار داده است.

ممنوعیت در فعالیت‌های تفریحی (به‌ویژه غواصی و شنا)، ممنوعیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم به‌منظور پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و به‌ویژه اتخاذ تمهیدات لازم برای فعالیت‌های تاسیسات دریایی و صنایع فراساحلی در فراسواحل از توصیه‌های این سازمان است.

کد خبر 750526
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha