منابع صهیونیستی شنبه شب گزارش دادند که پادرمیانی "اسحاق هرتزوگ" رئیس رژیم صهیونیستی موجب شد که محمد بن زاید حاکم امارات، یک زن اسرائیلی محکوم به اعدام را آزاد کند.

فداء کیوان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه «یدیعوت آحارانوت» چاپ سرزمین‌های اشغالی، بن زاید دستور عفو "فداء کیوان" تبعه زن صهیونیست را صادر کرده است که مارس ۲۰۲۱ (اسفندماه ۱۴۰۰) با نیم کیلوگرم کوکائین ابتدا به اعدام محکوم و سپس حکم وی تبدیل به زندان ابد شد.

این روزنامه نوشت: این تصمیم درچارچوب عفوی است که حاکم امارات به مناسبت ماه رمضان و بنا به درخواست هرتزوگ صادر کرده است.

یدیعوت افزود: هرتزوگ چند هفته پیش درخواست‌های به حاکم امارات را ارائه کرد و بن زاید برای حسن نیت نسبت به او، تصمیم گرفت که کیوان را عفو کرده و او را راهی اسرائیل کند.

این روزنامه به نقل از دفتر هرتزوگ نوشت که وی از بن زاید تشکر و قدردانی کرده است.

دادگاه استیناف ابوظبی ژوئن (تیر/ مرداد ۱۴۰۱) حکم اعدام کیوان (۴۳ ساله) که تابعیت اسرائیل و دارای اصالتی عربی است و ساکن شهر حیفا در شمال سرزمین‌های اشغالی بوده را لغو کرد.

دستگاه‌ امنیتی امارات مارس (اسفندماه ۱۴۰۰) مقدار زیادی مواد مخدر را در آپارتمان محل سکونت وی پیدا کردند و همین امر موجب شد که آوریل همان سال به اعدام محکوم شود.

با امضای قراداد سازش میان امارات و رژیم صهیونیستی در سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور ۹۹) گروه‌های زیادی از صهیونیست‌ها راهی دوبی و ابوظبی می شوند و همین امر موجب شده که بسیاری از آنها در قاچاق مواد مخدر به امارات دست داشته باشند.

کد خبر 750514
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha