با موفقیت سریال آکتور در جشنواره سریز مانیا، صنعت سریال سازی ایرانی با اعتماد به نفس بیشتری تولید خواهد کرد و بازار های جهانی راه را برای رونق این جریان فرهنگی _ اقتصادی ایرانی بیشتر باز می کند.

سریز مانیا

برای اولین بار یک سریال ایرانی با موفقیت در یک جشنواره جهانی برای پخش جهانی از سوی پخش کننده ها انتخاب می شود.

به گزارش همشهری آنلاین، شب گذشته در اختتامیه جشنواره سریزمانیا سریال «آکتور» ساخته نیما جاویدی و محصول سکوی نمایش نماآوا توانست جایره بهترین سریال بخش اصلی را دریافت کند. این جشنواره که در لیل فرانسه برگزار می به گزارش همشهری آنلایشود، یکی از بزرگترین رویدادهای بین‌المللی «سریال» است.
حدود ۴۰۰ سریال از کشورهای مختلف برای حضور در این جشنواره ثبت‌نام کردند که ۸ سریال برای رقابت در بخش بین الملل پذیرفته شده. «آکتور» در کنار سریال‌هایی از کشورهای آمریکا، فرانسه، اسپانیا، ژاپن و... که محصولات شبکه‌های اپل تی وی پلاس، آرته، هولو، پارامونت و پرایم ویدئو هستند به رقابت پرداخت و موفق شد.
این برای نخستین بار است که یک سریال ایرانی در یک جشنواره معتبر جهانی، پذیرفته و در بخش اصلی و رقابتی مورد داوری قرار می‌گیرد.

نشریه معتبر ورایتی درباره مجموعه «آکتور» از بازی درخشان نوید محمدزاده و فیلمبرداری فوق العاده این مجموعه ذکر کرده و صحنه آغازین آن را بهترین در میان همه سریال های بخش مسابقه دانسته است. این نشریه اعطای جایزه بزرگ جشنواره را نشانگر راهبرد این رویداد در تلاش برای کشف شیوه ها و سبک های روایی جدید قلمداد کرده و اینکه مجموعه «اکتور» به خوبی و با تداوم، روایت را تابعی از حس و فضای کار قرار می دهد.
نیما جاویدی و مجید مطلبی تهیه کننده  سریال «آکتور» در لیل فرانسه حضور دارند و قبل از مراسم اختتامیه با خبرنگاران رسانه‌های حاضر در این جشنواره گفتگو کردند.جشنواره سریال Series Mania از ۲۶ اسفند تا ۴ فروردین/۱۷ تا ۲۴ مارس در لیل فرانسه برگزار شد.
«آکتور» جدیدترین اثر نیما جاویدی با بازی نوید محمدزاده و احمد مهرانفر که همزمان در «فیلیمو» و «نماوا» پخش می‌شود.

کد خبر 750404
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    1 0
    عالیه!!! تبریک به کارگردان و بازیگران و دست اندار کاران این سری بی نظیر...