مجموع نظرات: ۰
شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
۱ نفر

داکت اسپلیت نوعی سیستم تهویه‌ی مطبوع است که در دو نوع؛ دور ثابت و اسپلیت اینورتر ساخته می شود. از جمله نکات مهم در خرید این دستگاه؛ ابعاد، ظرفیت و نوع برند آن است. البته باید توجه داشت که عوامل مختلفی مانند برند محصول، روی قیمت داکت اسپلیت اثرگذار است.

image-20230323085236-1.jpeg

یکی از بهترین سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی که در چند سال اخیر به دلیل مزیت‌هایش، مورد توجه قرار گرفته و تقریباً در تمام ساختمان‌ها استفاده می‌شود، داکت اسپلیت‌ها هستند. سیستم این دستگاه به صورت کانالی بوده و از دو یونیت داخلی و خارجی و کانال‌های مختلف تشکیل شده است. کانال‌ها در داکت اسپلیت، وظیفه هوا رسانی را بر عهده داشته و یونیت‌ها، دمای هوا را تغییر می‌دهند. البته برای گرمایش سیستم به یک کویل آب گرم نیاز است. امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، اغلب منازل مسکونی، تجاری و اداری برای داشتن یک تهویه‌ی مطلوب و هوای تازه از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی نظیر؛ سیستم‌های تهویه مطلوب یا کولرهای گازی استفاده می‌کنند. در ادامه این مقاله بیشتر در مورد انواع این سیستم، قیمت آن و همچنین نحوه‌ی خرید داکت اسپلیت در کرج گوهردشت و نواحی اطراف می‌پردازیم.

داکت اسپلیت چیست؟

داکت اسپلیت یک سیستم تهویه‌ی مطبوع است که توان تولید باد خنک و گرم را دارد. به همین علت نیازی به استفاده از وسایل سرمایشی و گرمایشی دیگر نظیر؛ رادیاتور، بخاری و کولر نخواهد بود. این سیستم تهویه به نام اسپلیت کانالی نیز معروف است. دلیل این نام‌گذاری، استفاده از کانال‌هایی از جنس گالوانیزه، فلکسی بل یا پلی یورتان برای انتقال هوا در محیط است. داکت اسپلیت از نظر عملکرد مشابه کولرهای گازی بوده، با این تفاوت که به جای آنکه اسپلیت یا پنل بر روی دیوار و روی کار نصب شود، از یک یونیت داخلی توکار برای تهویه هوا استفاده می‌شود و از طریق دریچه‌های ریزش هوا، باد سرد یا گرم در محیط پخش می‌شود.

انواع داکت اسپلیت 

داکت اسپلیت از نظر عملکرد کمپرسور به انواع زیر تقسیم می‌شود.

1. داکت اسپلیت با کمپرسور دور ثابت

این نوع داکت اسپلیت، دارای کمپرسور با دور ثابت بوده که همواره برای سیستم سرمایش، به اندازه ثابتی برق مصرف می‌کند. 

2. داکت اسپلیت اینورتر (Inverter)

مصرف برق داکت اسپلیت اینورتر با توجه به میزان سرمایش تولیدی یا اختلاف دمای محیط با ترموستات نصب شده بر روی دستگاه است. در این مدل از داکت اسپلیت‌ها، برق کمتری مصرف می‌شود.

داکت اسپلیت اقساطی در کرج

مزایا و معایب داکت اسپلیت 

مزایا و معایب داکت اسپلیت به شرح زیر است.

مزایای داکت اسپلیت

  • داکت اسپلیت ها به نسبت کولرهای گازی‌ معمولی، قدرت بیشتری داشته و مصرف آب و برق کمتری دارند
  • این سیستم تهویه، فضای کمتری نیاز دارد و امکان تنظیم دمای متناسب با محیط به صورت خودکار در آن تعبیه شده است
  • توزیع هوای گرم یا سرد در محیط به صورت کاملاً متوازن انجام می‌شود
  • هزینه تعمیر و نگهداری این سیستم تهویه به نسبت کمتر است
  • داکت اسپلیت دارای فیلتر هوا بوده و هوا را کاملاً بدون آلودگی به محیط تزریق می‌کند
  • استفاده از کویل آب گرم در داکت اسپلیت برای تأمین هوای گرم مقرون به صرفه است
  • کانال‌های کولر آبی حذف شده، که این امر فضای کاربری واحدهای مسکونی و اداری در طبقات بالایی را افزایش می‌دهد

معایب داکت اسپلیت

  • امکان تنظیم دستی دما برای هر یک از اتاق‌ها به صورت جداگانه وجود ندارد، زیرا این سیستم تهویه، هوای سرد و گرم را از طریق یک کانال مشترک بین بقیه کانال‌ها پخش می‌کند
  • داکت اسپلیت برای گردش هوا در محیط و انجام عمل تهویه، از فن استفاده می‌کند. بنابراین صدای فن ممکن است برای برخی آزاردهنده باشد

نکات مهم در زمان خرید داکت اسپلیت

از جمله نکاتی که در زمان خرید داکت اسپلیت بوش کرج گوهردشت باید به آن توجه داشت، ‌موارد زیر است.

1. ظرفیت سیستم داکت اسپلیت

منظور از ظرفیت دستگاه، توان آن در تولید هوای گرم و سرد است. این ظرفیت بر اساس واحد تن یا Btu/hr اندازه‌گیری می‌شود. برای انتخاب ظرفیت باید به متراژ محیط توجه کرد.

2. میزان برق مصرفی داکت اسپلیت

خریداران در زمان انتخاب و خرید داکت اسپلیت در کرج گوهردشت باید میزان آمپر مصرفی دستگاه را با کنتور برق ساختمانشان مقایسه کنند، تا اگر میزان مصرف برق دستگاه بیشتر از کنتور بود، دستگاه دیگری انتخاب کنند.

3. راندمان دستگاه اسپلیت

هرچه راندمان و عملکرد داکت اسپلیت بالاتر باشد، دستگاه انرژی کمتری برای گرمایش یا سرمایش هوا استفاده می‌کند.

4. ابعاد داکت اسپلیت

ابعاد داکت اسپلیت باید با محیطی که دستگاه در آن نصب می‌شود، هماهنگی و تناسب داشته باشد. این مورد با بررسی کارشناس متخصص نصب در محل انجام می‌شود.

5. نوع عملکرد و کارایی دستگاه اسپلیت

عملکرد داکت اسپلیت به دو صورت سرمایشی و گرمایشی بوده و افراد می‌توانند تنها یکی از این عملکرد را با توجه به نوع نیاز خود انتخاب کنند. از دیگر نکاتی که در عملکرد دستگاه اسپلیت موثر است، نوع گاز مصرفی و حجم هوایی (CFM) است که باید در زمان خرید و انتخاب داکت اسپلیت در کرج به آن توجه کرد.

6. برند داکت اسپلیت در کرج

از مهم‌ترین سوالاتی که در زمان انتخاب و خرید داکت اسپلیت گوهردشت وجود دارد؛ نوع برند دستگاه است. در این مورد باید به ویژگی‌های خاص هر برند و قیمت آن توجه کرده و با توجه به کارایی و نوع عملکرد هر یک، بهترین داکت اسپلیت را بر اساس نوع نیاز خریداری کرد.

داکت اسپلیت اقساطی در کرج

قیمت داکت اسپلیت در کرج چقدر است؟

قیمت داکت اسپلیت در کرج با توجه به انواع مختلف این دستگاه و همچنین برندهای متنوع موجود در بازار، متغیر بوده و به عواملی چون؛ قابلیت اتصال کویل آب گرم، میزان مصرف انرژی برق دستگاه و... بستگی دارد.

ما در فروشگاه پاسارگاد نمایندگی رسمی بوش در کرج، انواع داکت اسپلیت را به صورت اقساطی عرضه می کنیم. 

آدرس

کرج، گوهردشت، خیابان مطهری از سمت فلکه اول، نرسیده به استقلال جنوبی

تلفن دفتر

02634453348

تلفن همراه

09121892705

نام مدیریت

ساسان ایقانی

وب سایت

air-conditioner-installment-karaj.com

کد خبر 750222

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha