جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تداوم سیاست های دوگانه ضد ایرانی به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز، بار دیگر با دخالت در امور داخلی ایران و تکرار ادعاها، بدون کوچکترین اشاره ای به تحریم های ضد ایرانی واشنگتن، مدعی حمایت از مردم ایران شد.

بایدن

به گزارش همشهری آنلاین، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی و پیش از فرار رسیدن سال نو هجری شمسی در تداوم سیاست ها و رویکردهای دوگانه واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد: امریکا به حمایت از همه ایرانی ها که با اعتقاد و شجاعت خود به جهان الهام می‌بخشند، ادامه خواهد داد. ما به همراه با شرکای خود، همچنان مقامات ایرانی را مسئول حملاتشان علیه مردم این کشور می‌دانیم.

بایدن که به همراه همسرش جیل بایدن در مراسمی به مناسبت عید نوروز در کاخ سفید حضور یافته بود، و نیز پیامی نوروزی صادر کرد، گفت: امروز، من و همسرم جیل  برای همه کسانی که نوروز را در سراسر  آمریکا و سراسر جهان  از خاورمیانه گرفته تا  آسیای مرکزی و جنوبی، قفقاز و اروپا جشن می گیرند پیام بهترین آرزو ها ارسال می کنیم.
 
رئیس جمهور آمریکا با سوء استفاده از فرصت عید نوروز بار دیگر با دخالت در امور داخلی ایران اضافه کرد: تعطیلات نوروز خانواده ها  را دور سفره هفت سین گرد هم می آورد تا سال گذشته را مرور کرده  و با امید به سال آینده نگاه کنند. نوروز امسال در زمان سختی برای بسیاری از خانواده‌ها فرا می‌رسد درحالی که آنها بیش از هر زمان دیگری به امید نیاز دارند. این شرایط سخت برای زنان ایرانی است  که برای تحقق حقوق بشر و آزادی‌های اساسی خود مبارزه می‌کنند.

وی ادعا کرد: همانطور که به استقبال  فصل بهار, رویش و شرایط جدید می رویم، ما در کاخ سفید سفره هفت سین خود را تزئین کرده ایم تا امیدهایمان را برای سال جدید را نشان دهیم.  ما به همراه مردم آمریکا در سرتاسر جهان, تنوع فرهنگ ها را جشن می گیریم. برای همه کسانی که سال نو را جشن می گیرند عید شما مبارک می گوییم و آرزو می کنیم  سالی پر از آرامش و موفقیت داشته باشید.

بایدن با بیان اینکه سفره نوروز نماد اتحاد و فرهنگ فارسی یک فرهنگ خارق‌العاده است، گفت که این اولین بار است که جشن نوروز به این بزرگی در کاخ سفید برگزار می شود. آغاز سال نو به معنای یک امید تازه است. این امید برای مردم ترکیه و سوریه است که با زلزله ویرانگر مواجه شدند. این امید برای مردم افغانستان است که با طالبان مواجه هستند.

وی با تکرار ادعاهای حقوق بشری خود افزود : این امید همچنین برای هزاران زن و دختر ایران است که برای حقوق انسانی  و آزادی های اساسی خود می جنگند. همه آمریکایی هایی که به صورت غیرقانونی در ایران و سایر کشورها زندانی شده اند بدانند که ما تا زمانی که آنها را آزاد نکنیم, از تلاش دست نخواهیم کشید. آزادی آمریکایی های گروگان گرفته شده یک اولویت برای این دولت آمریکا است .

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که تصمیماتی که امروز اتخاذ می کنیم آینده ما در چند دهه آینده را تعیین می کند.

کد خبر 749972
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 45
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    35 38
    بایدن جون عزیزت ساکت شو
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    26 42
    چقدر تو مقاومت میکنی، خوب برو بمیر دیگه، این همه جمله نمیتونه بگه این آلزایمری، شما برید به فکر اعلام ورشکستگی بانکهاتون و بالا کشیدن پول مردم باشید میلیون ها نفر در آمریکا پولهاشون خرده شده و خودشون شام شب ندارند
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    35 39
    زوزه های یک رئیس جمهور احمق جنگ افروز تروریست پرور که دستش به خون میلیونها بیگناه در فلسطین و یمن و عراق و افغانستان و سوریه و اوکراین و ایران آغشته است مرگ بر امریکا
  • محمود خانلاری IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    29 35
    شیطان تبریکت ارزانی خانواده ات.