اپلیکیشن چینی تیک‌تاک پس از ممنوعیت استفاده برای مقامات آمریکایی، حالا برای بریتانیایی‌ها هم ممنوع شد.

تیک تاک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از بی‌بی‌سی، وزرای دولت بریتانیا به دلایل امنیتی از استفاده از اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی متعلق به چین یعنی TikTok در تلفن‌های کاری و دستگاه‌های دیجیتال خود منع شده‌اند. در واقع بریتانیا نگران است که دولت چین به اطلاعات حساسی که در تلفن‌های مقام‌های رسمی نگهداری می‌شود، دسترسی پیدا کند.
الیور داوودن، وزیر کابینه بریتانیا گفت که این ممنوعیت یک اقدام احتیاطی است اما با این حال سریع آن را اجرایی خواهند کرد. با این حال، اپلیکیشن تیک‌تاک اتهامات مبنی بر اینکه داده‌های کاربران را در اختیار دولت چین قرار می‌دهد را قویا رد کرده است.

تئو برترام، معاون روابط دولتی و سیاست عمومی این اپلیکیشن در اروپا، معتقد است این تصمیم بیش از هر چیز دیگری بر ژئوپلیتیک استوار است: سفارت چین در لندن گفت که این اقدام به جای واقعیات با انگیزه سیاسی انجام شده است و اعتماد جامعه بین‌المللی را در فضای تجاری بریتانیا تضعیف خواهد کرد. داوودن گفت استفاده از این برنامه را حتی به مردم عادی هم توصیه نمی‌کند.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، از سوی نمایندگان ارشد پارلمان برای پیروی از آمریکا و اتحادیه اروپا در ممانعت از این برنامه اشتراک ویدئو در دستگاه‌های رسمی دولتی تحت فشار قرار گرفته بود.
استفاده از این برنامه در سال‌های اخیر افزایش یافته است و ۳.۵ میلیارد بار در سراسر جهان دانلود شده است.

موفقیت آن به‌دلیل آسان بودن ضبط ویدئوهای کوتاه با موسیقی و فیلترهای سرگرم‌کننده و همچنین الگوریتم آن است که در ارائه ویدئوهایی که برای کاربران خاص جذاب است، برای کاربر مناسب است. اما به‌گفته مقامات آمریکایی و بریتانیایی، این برنامه اطلاعات زیادی را در مورد کاربران جمع‌آوری می‌کند از جمله سن، محل زندگی، دستگاه و حتی ریتم تایپ آنها درحالی‌که کوکی‌های آن فعالیت آنها را در سایر نقاط اینترنت دنبال می‌کنند.

سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مستقر در آمریکا نیز این کار را انجام می‌دهند، اما شرکت بایت دنس به‌عنوان شرکت مادر تیک‌تاک با ادعاهایی مبنی بر تحت‌تأثیر قرار گرفتن پکن مواجه شده است. برخی از سیاستمداران نیز با وجود هشدارهای امنیتی، تمایلی به ترک این پلتفرم اجتماعی ندارند. نیوزیلند نیز اخیرا استفاده از این برنامه را در دستگاه‌های دولتی ممنوع کرد.

کد خبر 749747

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    1 258
    ما خیلی پیشتر ازونا ممنوعش کرده بودیم