وزارت خارجه چین اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور هفته‌آینده ظاهرا در نمایشی از حمایت از ولایدیمیر پوتین دیداری رسمی از روسیه انجام خواهد داد.

Xi

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین کرملین نیز این دیدار را که در فاصله ۲۰ تا ۲ مارس (۲۹ اسفند تا ۲ فروردین) انجام خواهد شد. اعلام کرد و گفت این دیدار به دعوت ولادیمیر پوتین انجام خواهد شد.

بر اساس بیانیه کرملین، شی جین‌پینگ و پوتین درباره موضوعات توسعه بیشتری همیاری فراگیر و تعامل راهبردی میان روسیه و چین بحث خواهند کرد و درباره «زمینه همکاری رو به تعمیق روسیه و چین در حوزه بین‌المللی تبادل نظر خواهند کرد.

این دو رهبر همچنین اسناد دوجانبه «مهمی » امضا خواهند کرد.

این دیدار نخستین سفر خارجی شی از هنگام انتحاب برای بار سوم به مقام ریاست‌جمهوری چین در اجلاس سالانه پارلمان این کشور در ۱۰ مارس است. این نخستین باری نیست که شی با پوتین دیدار می کند و او قبلا پوتین را «بهترین دوستش» نامیده بود.

دوستی «بی‌حدومرز» چین و روسیه با شروع جنگ در اوکراین به آزمون گذاشته شد. ظاهرا شروع این جنگ باعث تعجب چین شد و از آن هنگام به بعد شی تلاش کرده است که نقش میانجی را بازی کند، در حالیکه همزمان از اجلاس‌های بی‌المللی از پوتین حمایت کرده است. چین از بیانیه‌های گروه بیست در محکومیت جنگ حمایت نکرده است و در سازمان ملل در موضوعات مربوط رای ممتنع داده است.

پکن همچنین به شدت اتهامات آمریکا در این باره را که در حال بررسی فرستادن سلاح‌های مرگبار به روسیه است، انکار کرده است.

کد خبر 749424

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha