معاون فنی و امور حسابرسی شرکت‌های دیوان محاسبات کشور تاکید کرد:

این نهاد در تهیه گزارش‌های عملکرد و نیز تفریغ بودجه براساس اصول حرفه‌ای و مصون از رنگ و بوی سیاسی عمل می‌کند.

به گزارش ایرنا، بیوک مردانی با بی‌اساس خواندن مطالب مطروحه درخصوص گزارش تفریغ بند (ه) تبصره (11) قانون بودجه سال 1385 اعلام کرد که مبنای کار در دیوان، اصول حرفه‌ای است.

مردانی افزود: گزارش تفریغ بودجه در جزء یک بند (ه) تبصره (11) قانون بودجه نشان می‌دهد، از میزان 25/7 میلیارد دلار مازاد درآمدهای نفتی (مازاد 40 دلار برای هر بشکه) 21/1 میلیارد دلار به حساب ذخیره ارزی واریز و مبلغ 3/5 میلیارد نیز به حساب هزینه منظور شده است.

معاون دیوان محاسبات کشور ابراز کرد: تکلیف مابه‌التفاوت 05/1 میلیارد دلار معلوم نیست و از نظر دیوان محاسبات کشور به حساب خزانه منظور نشده است.

یک مقام دیگر دیوان نیز دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبر ساعت 14 رادیو، تاکید کرد که واریز نشدن یک میلیارد دلار به خزانه ربطی به مصوبه مجلس ندارد.

همچنین محمدرضا باهنر در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت مبنی براینکه تغییرات مجلس در لایحه بودجه 88 و طرح تحول اقتصادی باید با هماهنگی دولت صورت بگیرد، گفت: اظهارات آقای الهام پایگاه حقوقی ندارد.

به گزارش سایت مجلس، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص اظهارات اخیر غلامحسین الهام سخنگوی دولت، تصریح کرد: مجلس برای تصویب قوانین از3 کانال اقدام می‌کند: یکی لوایحی است که دولت ارائه می‌کند، یکی طرح‌هایی که نمایندگان مجلس تهیه می‌کنند و دیگری طرح‌هایی است که شورای‌عالی استان‌ها به مجلس ارائه می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در هر صورت وظیفه تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده مجلس است، اظهار داشت: معنای تصویب، تایید یا رد نیست. مجلس هنگام تصویب طرح‌ها و لوایح هم می‌تواند آنها را رد کند، هم می‌تواند اصلاح و تصویب کند و هم می‌تواند عینا طرح یا لایحه مزبور را به تصویب برساند.

محمد‌رضا باهنر افزود: این موضوع در قانون اساسی به صراحت مطرح شده است و همچنین رویه 30سال گذشته اینگونه بوده است‌. نماینده مردم تهران یادآور شد: اینکه مجلس باید یا بله بگوید یا نه فقط در یک مورد سابقه دارد و آن موضوع قراردادهای بین‌المللی است، اما در سایر قوانین اعم از بودجه و قوانین دیگر، مجلس عموما اصلاح و سپس تصویب می‌کند، بنابراین اظهارات آقای الهام پایگاه حقوقی ندارد.

کد خبر 74932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز