معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ چند توصیه مهم را به مسافران نوروزی که قصد سفر به تهران را دارند، ارائه کرد.

پلیس راهور

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ احسان مؤمنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ضمن ارائه توصیه‌هایی به مسافران نوروزی گفت: توصیه‌های پلیس به مسافران نوروزی که به شهر تهران مسافرت می‌کنند این است که اول از همه و قبل از شروع به حرکت حتماً از سلامت خودروی خود اطمینان حاصل کنند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه مسافران نوروزی حتماً از سلامت سیستم‌های خودروی خود مطمئن شوند و بازدیدهای خودرویی خود را به موقع انجام دهند، گفت: تنظیم باد لاستیک را مد نظر داشته باشند و سیستم فرمان و ترمز را حتماً بررسی و آب رادیاتور و شارژ باطری را حتماً نگاه کنند.

وی افزود: شهر تهران شهر قانون و مقررات است و شاید در خیلی از شهرهای کوچک رانندگان کمربند ایمنی را نبندند ولی در شهر تهران به خاطر اینکه این موضوع نهادینه شده است رانندگان و مسافران نوروزی حتماً می‌بایست کمربند ایمنی خود را ببندند.

مؤمنی گفت: رانندگان از قرار دادن وسایل اضافه بر روی باربند جدا خودداری کنند و از سوار کردن افراد بیش از ظرفیت خودرو جدا خودداری کنند و مخصوصاً در قسمت عقب وانت بارها از قرار دادن مسافران و افراد خودداری کنند؛ چرا که در این ایام و روز ۱۳ فروردین شاهد این هستیم که افراد پشت وانت بارها سوار می‌شوند که این اقدام بسیار خطرناک است و با یک ترمز ناگهانی راننده باعث سقوط و حادثه برای سرنشینان می‌شود که این اتفاقات در سال‌های قبل اتفاق افتاده است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: اگر در بزرگراهی از تهران وسیله نقلیه مسافران نوروزی خراب و دچار نقص فنی شد و ناچار به توقف شدید حتماً در پهلوگاه‌های مشخص شده توقف کنید و اگر پهلوگاه نبود حتماً از محور بزرگراهی خارج شوید.

وی گفت: استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی ممنوع است چرا که این وسیله در حین رانندگی اصلاً همراه خوبی نیست و اگر در شهر تهران بخواهید با تلفن همراه صحبت کنید و یک لحظه از رانندگی غافل شوید مطمئناً حادثه‌ای را رقم خواهید زد.

وی از رانندگان و مسافران نوروزی خواست که با سرعت مطمئنه در این ایام تردد کنند تا بتوانند به راحتی وسیله نقلیه خود را کنترل کنند و نکته مهم این است که در بزرگراه‌های شمالی به جنوبی شهر تهران به‌دلیل اینکه شیبی که وجود دارد حداکثر سرعت‌ها ۸۰ کیلومتر بر ساعت است و باید رانندگان به تابلوها توجه ویژه داشته باشند و از حرکت با دنده عقب جدا خودداری کنند.

مؤمنی بیان کرد: تهران شهر بسیار زیبا و دیدنی است و اماکن تاریخی زیادی دارد و امیدواریم از سفر به تهران لذت ببرید به شرط آنکه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید.

کد خبر 748642
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha