آزمایش برد خودروهای برقی در دنیای واقعی نشان داده است که هوای سرد می‌تواند ظرفیت رانندگی را در برخی از مدل‌های محبوب خودرو تا بیش از ۳۰ درصد کاهش دهد.

خودروی برقی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از اینوویشن نیوز نت ورک، مجله «وات کار» آزمایش سالانه خود را با نام «رانندگی آن‌ها تا مردن» انجام داد و در آن بررسی کرد که ۱۲ خودروی برقی واقعا تا چه حد می‌توانند با یک شارژ کامل پیش بروند. مجله «وات کار» این آزمایش را دو بار در سال انجام می‌دهد،  هم در گرمای شدید تابستان و هم در زمستان یخبندان، زیرا دماهای شدید بر محدوده رانندگی خودروهای برقی تأثیر می گذارد.

تمام خودروهای آزمایش شده  بین ۳۲ هزار پوند تا ۸۵ هزار پوند قیمت داشتند، همگی این خودروها به میزان قابل توجهی به ظرفیتی کمتر از ظرفیت مسافت رانندگی رسمی خود دست یافتند. این تحقیق اهمیت توسعه دهندگان خودروهای برقی را برای اصلاح این فناوری برای ارائه قابلیت‌های تبلیغ شده آن برجسته می‌کند.

برد خودروها چگونه آزمایش شد؟
 

کاهش ۳۰ درصدی برد خودروهای برقی در هوای سرد

خودروهای برقی مورد آزمایش در این مطالعه شامل تسلا مد ل ای لانگ رنج، نیسان آریا ۸۷ کی دبلیو ایولو، بی ام دبلیو آی ۴ ای درایو ۴۰ام اسپرت، جنسیس جی وی ۶۰ پرمیوم، جاگوار آی پیس ای وی ۴۰۰ آر دینامیک اچ اس ای بلک، ام جی ۴ لانگ رنج تروفی، فولکس واگن آی دی باز استایل، رنو مگان ای تک تکنو، رنو مگان ای تک اکیلیبر، کوچرا بورن ۵۸ می دبلیو اچ وی ۳، اورا فانکی فرست ادیشن و مینی الکتریک رسولوت، بودند.

ماشین‌ها در پیست آزمایشی در بدفوردشایر با سرعت بالا رفتند. اگرچه این یک آزمایش واقعی است، اما  به دلیل اینکه ارزیابی خودروها در جاده‌های عمومی خطرناک است، این آزمایش در پیست رانندگی انجام گرفت. اگر می‌خواستند این آزمایش را در جاده عمومی انجام دهند سایر رانندگان در جاده، چراغ‌های راهنمایی و دوربرگردان‌ها، از جمله عوامل مانع برگزاری این آزمایش بودند، حرکت دادن ۱۲ خودرو به صورت  کاروانی در جاده  تقریبا غیرممکن است این مساله بر نتایج تاثیر می‌گذارد و آن را متفاوت می‌کند.

بنابراین، خودروها مسیری ۲۴ کیلومتری را در پیست آزمایشی دنبال کردند که شامل ۴ کیلومتر رانندگی شهری شبیه‌سازی شده، ۶.۵ کلومتر با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت و ۱۳ کیلومتر با سرعت ثابت ۱۱۳ کیلومتر در ساعت بود. تمام خودروها به طور کامل شارژ شده بودند و فشار تایرها قبل از متوقف بودن به مدت یک شب در دمای ۰ تا ۲ درجه سانتی گراد اصلاح شد.

بیشتر بخوانید:


 بعد از انجام این آزمایش به طور کلی، مشخص شد که به طور متوسط ​​حدود ۲۷ درصد در عملکرد برد خودروهای برقی کاهش یافته است که نشان می‌دهد که هوای سرد چقدر می‌تواند در کاهش ظرفیت خودروهای برقی تاثیر بگذارد.

کد خبر 748624

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha