سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با ارائه نشانی یک سایت برای دریافت شکایات در مورد گران‌فروشی نرخ بلیت هواپیما گفت: مسافران مطمئن باشند مابه‌التفاوت اضافه دریافت‌شده به آنها برگردانده می‌شود. 

بلیت هواپیما

به گزارش همشهری آنلاین، جعفر یازرلو امروز در جمع خبرنگاران‌ اظهار داشت: کل صندلی‌های فعال ناوگان هوایی در حال حاضر ۲۲ هزار و ۸۹۸ صندلی است و کل ظرفیت صندلی‌های پروازی ما ۴۹ هزار و ۸۹ صندلی است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۶۲ فروند هواپیمای فعال داریم که ۱۴۲ فروند آن سر خط است، همچنین کل ناوگان هوایی کشور ۳۳۷ فروند است. 

مسافران گران‌فروشی بلیت پروازهای نوروز را به دادسرای ویژه مهرآباد اطلاع دهند

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه قیمت بلیت پروازهای داخلی همان نرخ‌های نرخ‌نامه مصوب دی‌ماه ۱۴۰۰ است، ادامه داد: اگر مسافران‌ بلیت‌های پرواز نوروزی را گران خریداری کرده باشند، می‌توانند به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۰ ویژه فرودگاه مهرآباد مراجعه کنند، از سوی دیگر سایت سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس https://caa.gov.ir‌ آماده دریافت شکایات در مورد گران‌فروشی نرخ بلیت هواپیما است و مطمئن باشند مابه‌تفاوت اضافه دریافت شده به آنها برگردانده می‌شود. 

یازرلو افزود: هر شرکت هواپیمایی، سایت فروش بلیت و یا آژانس هواپیمایی که اقدام به گران‌فروشی کرده‌ و قیمت‌هایی خارج از نرخ‌نامه دی‌ماه ۱۴۰۰ عرضه کرده باشد، حتماً رسیدگی خواهد شد و به این تخلف به صورت جدی ورود می‌کنیم.

وی تأکید کرد: ضرورت دارد مسافران‌ از حقوق کامل خود اطلاع داشته باشند و برای اطلاع از حقوق کامل خود می‌توانند به سایت سازمان هواپیمایی کشوری مراجعه کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی اظهار داشت: در فرودگاه‌های دیگر نیز نماینده دادستانی مستقر است و امکان ثبت شکایت وجود دارد. 

مردم سراغ موتورهای جستوجوگر بلیت هواپیما نروند

یازرلو اظهار داشت: مردم حتما بلیت را از سایت شرکت‌های هواپیمایی یا آژانس‌های هواپیمایی معتبر خریداری کنند و سراغ موتورهای جستجوی بلیت‌های هواپیما نروند. 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: شرکت‌ها هم موظف به فروش سیستمی هستند، ۸۰ درصد مقاصد پرتردد هوایی در حوزه‌هایی است که چارتر ممنوع است و ۲۰ درصد مسیرها در حوزه چارتر است و در واقع ۸۰ درصد مسیرها و فروردگاه‌ها چارتر در آن ممنوع است که شامل مبداء تهران به مقاصد پرتقاضای مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، کرمان، اهواز و تبریز ‌است.

ستاد تسهیل سفرهای هوایی نوروزی در در ایام نوروز فعال است 

وی ادامه داد: ستاد تسهیل سفرهای هوایی نوروز در همین سازمان هواپیمایی در ایام نوروز فعال است. نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی به صورت دو شیفته در این ستاد حضور دارند. همچنین اگر اتفاق یا اشکالی در روند خدمات‌رسانی برای یک شرکت هواپیمایی رخ دهد، مابقی شرکت‌ها ‌پوشش می‌دهند، به عنوان مثال اگر نیاز به هواپیمای جایگزی باشد، بلافاصله با همکاری شرکتی دیگر تأمین می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی تصریح کرد:‌ نرخ بلیت پروازهای نوروزی براساس نرخ‌نامه دی ماه ۱۴۰۰ است و تغییری نداشته است. 

رشد جابه‌جایی مسافر هوایی در سال ۱۴۰۱

یازرلو گفت: پیش‌بینی می‌شود نوروز امسال نسبت به سال گذشته ‌رشد جابه‌جایی مسافر داشته باشیم؛ اعزام و پذیرش مسافر در هشت ماهه ۱۴۰۰ حدود ۲۲ میلیون نفر بود که این رقم در هشت ماه ۱۴۰۱ به ۲۸ میلیون نفر رسید و برای سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی آمار قابل‌توجهی از جابجایی مسافران پروازی خواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه حفظ و ارتقای ایمنی پروازها وظیفه سازمان هواپیمایی است گفت: قطعا تا زمانی که فشارهای حوزه فرسودگی ناوگان و قیمت و غیره را بر دوش خود احساس کنیم، نمی‌توان به سراغ وظایف دیگر رفت، قطعا شرکت‌های دیگر باید خدمات خود را ارتقا دهند و سال آینده امیدواریم ارتقای خدمات سفرهای هوایی در دستورکار قرار گیرد.

کد خبر 748619
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    0 0
    گران فروشی را ما اطلاع بدیم شما چه کار میکنید ... اونجا نشستی داری حقوق میگیری بازرسی حراست اطلاعات