رئیس سازمان خصوصی‌سازی درخصوص آییین‌نامه مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: اصلاحات آیین‌نامه مذکور در ۵ بند است.

مولدسازی دارایی‌های دولت

به گزارش همشهری آنلاین، شب گذشته شورای عالی هماهنگی سران قوا اصلاحات آیین‌نامه مولدسازی دارایی‌های دولت را تصویب کردند. بر این اساس و طبق توضیحات حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی قرار است جزئیات و متن کامل این اصلاحات در جلسه روز چهارشنبه هیات عالی مولدسازی مصوب شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه اصلاحات آیین‌نامه مذکور در پنج بند است، در یک گفت‌وگو تلویزیونی توضیح داد: محور نخست درمورد نحوه تصمیم گیری کمسیون مقدماتی و محور دوم حوزه رقابت و شفافیت است که بر این اساس بر نحوه عرضه‌های رقابتی،  شفاف‌سازی فرایندها هوشمندسازی مراحل و نظام‌مند کردن نحوه محاسبه کارمزد تاکید دارد.

قربان‌زاده افزود: همچنین در خصوص تسهیل فرایند برای ترغیب دستگاه‌ها ‌به مشارکت در مولدسازی مواردی پیشنهاد شد که به دستگاه‌ها کمک میکند برای معرفی اموال مازادشان راغب باشند. قسمت چهارم همسو سازی و انطباق بیشتر احکام ایین نامه و محور پنجم نظارت و ضمانت اجرا است.

همچنین براساس آیین‌نامه اصلاحی طرح مولدسازی، همه درآمدهای حاصل از اجرای طرح درباره اموال وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صرفا در همان وزارتخانه و در جهت طرح‌های توسعه‌ای آنها هزینه خواهد شد.

کد خبر 748608
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha