مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با اشاره به تشکیل بیش از سه هزار و ۸۰۰ فقره پرونده سایبری در استان طی سال جاری گفت: در این ارتباط یک هزار و ۶۹۵ نفر دستگیر شدند.

گیلان

به گزارش همشهری آنلاین، عزیزالله ملکی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: دستگیری مجرمان سایبری در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۸ درصد افزایش یافته‌ است.

وی با تشریح کشف سلاح در سال جاری و مقایسه آن با سال گذشته اضافه کرد: در حوزه سلاح کشفیات خوبی داشتیم چنانکه که در مجموع نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۱۲ درصدی در این بخش بوده‌ایم. 

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با اشاره به دستگیری ۵۷ هزار نفر طی امسال در جرائم مختلف در سطح استان خاطر نشان کرد: پرونده‌های امسال در مجموع جرائم مختلف نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته‌است. 

وی در ادامه با بیان اینکه در بحث تصادفات نیز امسال چهار نفرنسبت به سال گذشته افزایش فوتی داشتیم، اظهار کرد: ۵۳۴ نفر بر اثر تصادف در گیلان جان باختند و ۱۲ هزار و ۷۵۳ نفر مصدوم شدند. 

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با اشاره به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تماس از سوی شهروندان و افزایش ۳۶ درصدی تماس‌ها از ابتدای سال تاکنون افزود: از این تعداد تماس، ۵۳۸ هزار مورد منجر به عملیات شده که این رقم ۲۱ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است. 

وی با بیان اینکه طی این مدت ۴۴۹ دستگاه خودروی سرقتی با دستور قضایی توقیف شد، اظهار کرد: انجام ۲۲ هزار و ۲۴۵ جلسه مشاوره از جمله دیگر اقدامات از ابتدای سال جاری تاکنون بوده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۹۱۱ نفر خودمَعرف بودند که بیش از ۱۶ هزار پرونده منجر به مصالحه شده‌است. 

فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان در ادامه با اشاره به فعالیت یک هزار و ۲۲۴ گشت خودرویی، موتوری و پیاده در ایام نوروز خاطر نشان کرد: از این تعداد ۴۳۳ گشت پیاده، ۶۵۳ خودرویی و ۱۳۸ کشت موتوری با سه هزار و ۲۹ نیرو فعال خواهد شد. 

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به فرارسیدن چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: خط قرمز ما امنیت مردم است، اشرافیت اطلاعاتی، عملیاتی و آمادگی لازم را داریم از این‌رو با هنجارشکنان چهارشنبه آخرسال در گیلان برخورد قاطع می شود.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان خاطر نشان کرد: در برپایی مراسم سنتی چهارشنبه سوری و محله محوری منعی نیست و تا جایی که هنجارشکنی، مزاحمت و سلب امنیت نشود، برخورد نخواهد شد.

کد خبر 747971
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha