سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز چهارشنبه هفته جاری و بارش باران و برف، رعد و برق و وزش باد خبر داد.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی در آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور اعلام کرد که امروز (شنبه‌) در خراسان رضوی، شرق‌ خراسان شمالی‌، سمنان و یزد و شمال استان‌های کرمان و خراسان جنوبی‌ بارش‌ باران گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد پیش‌بینی‌ می‌شود. در ارتفاعات‌ بارش‌ برف‌ رخ‌ می‌دهد و در دامنه‌های جنوبی‌ البرز، شرق‌ و جنوب‌ شرق‌ کشور وزش‌ باد انتظار می‌رود.

یکشنبه‌ در غالب‌ مناطق‌ کشور آسمان صاف‌ است و در شرق‌ و جنوب‌ شرق‌ کشور به‌ویژه در شهرهای مرزی وزش‌ باد رخ‌ می‌دهد.

با گذر موج‌ تراز میانی‌ جو از جنوب‌ کشور، دوشنبه‌ در خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، جنوب‌ همدان و مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه‌ و بویراحمد، جنوب‌ اصفهان، شمال بوشهر و فارس‌ و همچنین‌ در ارتفاعات‌ البرز مرکزی بارش‌ رخ‌ می‌دهد.

روز سه‌شنبه‌ در شمال فارس‌ و کرمان، غرب‌ یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه‌ و بویراحمد بارش‌ ادامه‌ خواهد داشت‌ و در دامنه‌های زاگرس‌ مرکزی و شمالی‌ و ارتفاعات‌ البرز مرکزی بارش‌ پراکنده رخ‌ می‌دهد.

چهارشنبه‌ در اصفهان، یزد، کرمان خراسان جنوبی‌ و شمال سیستان و بلوچستان ابرناکی‌ و بارش‌ پراکنده انتظار می‌رود و با ورود سامانه‌ بارشی‌ به‌ غرب‌ کشور بارندگی‌ در کل‌ نوار غربی‌ کشور آغاز می‌شود.

پنجشنبه‌ گستره فعالیت‌ این‌ سامانه‌ علاوه بر نوار غربی‌ کشور، دامنه‌های جنوبی‌ البرز را نیز فرامی‌گیرد و به‌تدریج‌ مقدار بارندگی‌ در جنوب‌ غرب‌ کاهش‌ می‌یابد. همچنین‌ در این‌ روز، با شمالی‌ شدن جریانات روی دریای خزر، ابرناکی‌ و بارش‌ باران در سواحل‌ شمالی‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

طی‌ روزهای شنبه‌ و یکشنبه‌ سواحل‌ شمالی‌ و شمال غرب‌ و یکشنبه‌ و دوشنبه‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز و شمال شرق‌ روند افزایش‌ نسبی دما پیش‌بینی‌ می‌شود.
 

کد خبر 747742

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha