همشهری‌آنلاین: کسری تجارت خارجی فرانسه در سال 2008 به رقم بی‌سابقه 55 میلیارد و هفتصد میلیون یورو رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس، بر اساس آمار و ارقامی که اداره گمرک فرانسه منتشر کرد، کسری تجارت خارجی فرانسه که در سال دو هزار و هفت چهل میلیارد و پانصد میلیون یورو بود در سال دو هزار و هشت افزایش یافت و به رقم بی سابقه پنجاه و پنج میلیارد و هفتصد میلیون یورو رسید.

آمار منتشر شده درباره کسری تجارت خارجی فرانسه در ماههای اکتبر و نوامبر به طور ناامید کننده ای کاهش یافت و به ترتیب به هفت میلیارد و شش میلیارد و دویست میلیون یورو رسید.

با توجه به قیمت بالای نفت خام در بازارهای جهانی تا تابستان سال دو هزار و هشت،  هزینه‌های بخش انرژی فرانسه افزایش یافت و کارشناسان اقتصادی معتقدند بخش عمده ای از کسری تجارت خارجی فرانسه در سال گذشته میلادی ناشی از همین مسئله بوده است.

کاهش صادرات صنعت خودروسازی که به شدت تحت تاثیر پیامدهای بحران مالی بین‌المللی قرار گرفته است،  اواخر سال گذشته میلادی تشدید شد.

علاوه بر زیانهایی که اقتصاد فرانسه تحت تاثیر بحران مالی بین‌المللی و افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی متحمل شده است،  کوچک بودن شرکتهای فرانسوی که در بخش صادرات توانایی چندانی ندارند به مشکلات اقتصاد فرانسه می افزاید.

بر اساس نتایج تحقیق جدیدی که یک موسسه مالی انجام داده است سهم صادرات فرانسه از مجموع صادرات منطقه یورو در فاصله سالهای هزار و نهصد و نود، و هشت و دو هزار و هشت از هفده درصد به سیزده ممیز چهار دهم درصد رسید، این به معنای کاهش یکصد و سیزده میلیارد یورویی فعالیتهای بخش صادرات فرانسه است.

کد خبر 74744

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز