رئیس اداره فرهنگی اجتماعی پلیس آگاهی فراجا به مسافران نوروزی که قصد سفر از طریق خرید بلیت و دریافت ویزا از آژانس‌های مسافرتی را دارند، هشدار داد.

تور ارزان - گردشگری - تور لحظه آخری

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ محمد شریفی رئیس اداره فرهنگی اجتماعی پلیس آگاهی فراجا گفت: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و شروع تعطیلات نوروز برخی شهروندان از هم‌اکنون برنامه‌ریزی لازم برای انجام مسافرت‌های نوروزی را کرده‌اند و ضمن مراجعه به آژانس‌های مسافرتی اقدام به تهیه بلیت می‌کنند.

وی افزود: به همین منظور افراد سودجو و کلاهبردار از این موقعیت سوءاستفاده کرده و برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود ابتدا دفتری را در سطح شهر اجاره، سپس با اطلاع‌رسانی در فضای مجازی، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به تلفن همراه شهروندان، چاپ آگهی در مطبوعات و یا پخش آگهی در سطح شهر اقدام به تبلیغات فریبنده می‌کنند.

سرهنگ شریفی با بیان اینکه این افراد شیاد درخصوص اعزام مسافران و گردشگران در ایام نوروز به شهرها و کشورهای مختلف از طریق تورهای گردشگری فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در ادامه شهروندان نیز پس از ثبت‌نام و پرداخت وجه نسبت به تهیه بلیت اقدام و هنگام سررسید پرواز پس از مراجعه به فرودگاه پی به جعلی بودن بلیت‌ها برده و سپس متوجه می‌شوند شرکت مذکور تعطیل و متهمان متواری شده‌اند.

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی پلیس آگاهی فراجا ضمن هشدار به شهروندان گفت که برای انجام مسافرت و جهت تهیه بلیت به مراکز و آژانس‌های مسافرتی معتبر که از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مجوز دارند، مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه از پرداخت هرگونه وجه و تحویل اسناد و مدارک به افرادی که با تبلیغات فریبنده مدعی اجرای تور با هزینه‌های پایین هستند بپرهیزید، تاکید کرد: به آگهی‌هایی که در فضای مجازی، روزنامه‌های کثیرالانتشار، سطح شهر و یا معابر عمومی در خصوص اعزام گردشگر به خارج از کشور توسط تورهای گردشگری (علی الخصوص در ایام تعطیلات نوروز) مشاهده می‌کنید، اعتماد نکنید.

سرهنگ شریفی گفت: برای اخذ ویزا شخصاً با ارائه گذرنامه به سفارتخانه‌ها مراجعه کنید و از دادن مدارک به افراد ناشناس یا افرادی که خود را نماینده آژانس‌ها معرفی می‌کنند و یا شرکت‌ها و آژانس‌های غیرمعتبر خودداری کنید.

کد خبر 746804
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha