معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۲ گفت: از شرایط امروز که عبور کنیم، رصد آمار کاروان‌های استان‌ها انجام می‌شود و اگر به هر دلیلی انصراف دادند و مراجعه‌ای صورت نگرفت، فراخوان در سطح استان‌ها انجام می‌شود.

کعبه - حج تمتع - حج عمره - مسجدالحرام

به گزارش همشهری آنلاین، اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در گفتگو با شبکه خبر درباره اینکه ۸۰ درصد ظرفیت کاروان‌های حج ۱۴۰۲ تکمیل شده است، اظهار کرد: همانطور که قبلاً هم اطلاع داده بودیم ثبت نام حج در روز دهم اسفند ماه آغاز شد و مشمولان تشرف را به این دلیل که به صورت مرحله‌ای بتوانیم ثبت نام کنیم اولویت بندی کردیم. اولویت اول را کسانی قرار دادیم که باید در سال ۹۹ مشرف می‌شدند ولی به دلیل لغو مراسم حج منتظر ماندند.

بیشتر بخوانید: 

وی گفت: اولویت دوم افرادی بودند که از روز جمعه ثبت نام کرده بودند و اسناد ثبت نامی حج را تا پایان اسفند ۸۵ در اختیار داشتند. اولویت سوم تا پایان فروردین ۸۶ و اولویت چهارم تا پایان اردیبهشت ۸۶ و اولویت پنجم نیز به صورت روزشمار بعد از اردیبهشت ۸۶ بودند. استقبال خوبی از ثبت نام در کاروان‌ها انجام شد به همین دلیل ۸۰ درصد ظرفیت کاروان‌ها تکمیل شد و ما متأسفانه امکان اعلام اولویت‌های بعدی را نداشتیم. بنابراین به دلیل استقبال خوب در حال حاضر نمی‌توانیم فراخوان عمومی بدهیم.

رضایی بیان کرد: کسانی که تاریخ ثبت نام آنها تا پایان ۸۶ بود در اولویت سوم بودند و قرار بود امروز فراخوان داده شوند اما در حال حاضر ثبت نام متوقف شد.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت بیان کرد: حدود ۱۰ هزار نفر از این افراد که مراجعه کرده‌اند رزرو موقت هستند و الباقی افراد؛ ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند. ۸۰ درصد ظرفیتی که تکمیل شده به این معنی است که بیشتر از ۵۰ هزار نفر ثبت نام قطعی شده‌اند و ۱۰هزار نفر به صورت موقت ثبت نام کرده‌اند و در حال تکمیل مدارک هستند.

وی ادامه داد: از شرایط امروز که عبور کنیم رصد آمار کاروان‌های استان‌ها انجام می‌شود و اگر به هر دلیلی انصراف دادند و مراجعه‌ای انجام نشد؛ فراخوان در سطح استان‌ها انجام می‌شود و استانی که امکان ورود به اولویت سوم را داشته باشد؛ در سطح استان اطلاع می‌دهد آن هم تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها. فراخوان‌های بعدی به صورت استانی با توجه به شرایط هر استان انجام می‌شود.

وی افزود: متقاضیان تشرف حج ۱۴۰۲ دو دسته هستند. کسانی که قبلاً برای حج ۹۹ ثبت نام انجام داده و هزینه تشرف را پرداخت کرده‌اند و الان به تناسب کاروانی که برای حج آینده انتخاب می‌کنند، بین ۴۳ تا ۷۱ میلیون تومان پرداخت خواهند کرد. اما متقاضیان جدید فراخوان شده بابت هزینه تمام شده به تناسب کاروانی که انتخاب می‌کنند بین از ۱۰۹ تا ۱۳۹ میلیون تومان می‌پردازند.

کد خبر 746525
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha