مجموع نظرات: ۴
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

احساس سوزش، خارش و ریزش اشک از چشم دارید؟ ممکن است به خشکی چشم مبتلا شده باشید. افرادی که ساعات متوالی به صفحه مانیتور کامپیوتر یا موبایل خیره می‌شوند، اصلا دور از انتظار نیست که به خشکی چشم مبتلا باشند.

image-20230304164930-1.jpeg

راه چاره خشکی چشم چیست؟ حتما باید مدام از قطره اشک مصنوعی استفاده کنیم؟ تاکنون در مورد تاثیر قرص امگا 3 برای خشکی چشم چیزی شنیده‌اید؟ چه ارتباطی بین مصرف قرص امگا 3 و خشکی چشم وجود دارد؟

خشکی چشم چیست و چه علائمی دارد؟

خشکی چشم زمانی اتفاق می‌افتد که چشم به اندازه کافی اشک تولید نمی‌کند تا خیس بماند. همچنین زمانی که غدد اشکی عملکرد خود را به درستی انجام نمی‌دهند، فرد ممکن است دچار خشکی چشم شود. خشکی چشم ممکن است باعث ایجاد ناراحتی شده و در سیستم بینایی اختلال ایجاد نماید. آمارها نشان می‌دهد که 9 درصد از مردم کشور ما درگیر خشکی چشم هستند. علائم خشکی چشم عبارتند از:

  • احساس وجود شیشه یا شن و ماسه در چشم

  • سوزش چشم

  • قرمز شدن چشم‌ها

  • حساسیت به نور

  • تاری دید

یک راه معمول برای درمان خشکی چشم، خرید قطره اشک مصنوعی از داروخانه است. اما راه‌های دیگری هم وجود دارد. از تاثیر قرص امگا 3 برای خشکی چشم چه می‌دانید؟

تاثیر قرص امگا 3 برای خشکی چشم

امگا 3 چیست؟

احتمالا بارها نام امگا 3 را شنیده‌اید. در اینجا به طور دقیق‌تری برایتان شرح می‌دهیم که امگا 3 چیست . اسیدهای چرب امگا3 به گروهی از اسیدهای چرب ضروری گفته می‌شود که توسط بدن تولید نمی‌شوند و در نتیجه باید از طریق مصرف مواد غذایی برای بدن تامین شوند. این اسیدهای چرب عمدتا در ماهی، آجیل، دانه‌ها و روغن‌های گیاهی وجود دارند. امگا 3 اثرات ضد التهابی فوق‌العاده‌ای داشته و بر عملکرد گیرنده‌های سلولی در غشای سلولی بدن تاثیر می‌گذارد. سه نوع اصلی اسیدهای چرب omega 3 عبارتند از:

  • ALA

  • EPA

  • DHA

ALA در منابع گیاهی مثل آجیل یافت می‌شود؛ در حالی که EPA و DHA در منابع حیوانی و به ویژه ماهی‌های چرب مثل سالمون وجود دارد.

قرص امگا 3 برای خشکی چشم

اگرچه اشک مصنوعی رایج‌ترین درمان برای خشکی چشم است اما بسیاری از افراد تاثیر قرص امگا 3 برای خشکی چشم را تائید می‌کنند و از این مکمل به منظور درمان استفاده می‌نمایند.

بررسی یک مطالعه گسترده روی 32 هزار زن نشان داد افرادی که ماهی زیاد می‌خوردند و کمبود امگا 3 در بدن خود نداشتند نسبت به سایر اشخاصی که از منابع دریایی کم استفاده می‌کردند، 17 درصد کمتر در معرض ابتلا به خشکی چشم بودند. پس می‌توان نتیجه گرفت که اسیدهای چرب امگا 3 در درمان سندرم خشکی چشم نقش قطعی و تعیین‌کننده دارند.

در مطالعات دیگر نیز نشان داده شده است که وجود DHA به مقدار کافی در بدن می‌تواند از کاهش بینایی مرتبط با سن جلوگیری نماید. با این حال دریافت مقادیر کافی امگا 3 از طریق غذا به خصوص برای افرادی که میلی به خوردن غذاهای دریایی ندارند ممکن است دشوار باشد. در این موارد از قرص امگا سه به عنوان یک نجات دهنده می‌توان بهره گرفت.

تاثیر قرص امگا 3 برای خشکی چشم

امگا 3 چگونه به رفع خشکی چشم کمک می‌کند؟

تاثیر قرص امگا 3 در خشکی چشم به کدام خاصیت آن مربوط است؟ به طور کلی اکثر ما در رژیم غذایی خود از امگا 6 بیشتر از امگا 3 استفاده می‌کنیم. اگرچه امگا 6 هم برای سلامتی بدن ضروری است اما عدم تعادل میان امگا 3 و امگا 6 می‌تواند عاملی برای پاسخ التهابی بدن باشد. التهاب نقشی کلیدی در ابتلا به خشکی چشم دارد.

بهترین راهکار آن است که مصرف اسیدهای چرب امگا 3 را در رژیم غذایی خود افزایش داده و در عین حال سعی کنیم مصرف امگا 6 را کاهش دهیم تا تعادل مناسبی ایجاد شود. در کنترل التهاب بدن برای مبارزه با خشکی چشم EPA و DHA مهم‌ترین نقش را دارند. به نظر می‌رسد نسبت EPA به DHA هرچه بالاتر باشد، برای خشکی چشم مفیدتر است.

از طرف دیگر امگا 3 ممکن است رشد رگ‌های خونی غیرطبیعی را که در دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و سایر بیماری‌های شبکیه رخ می‌دهد، کاهش داده و این مزیت را هم برای چشم داشته باشد.

مقایسه تامین امگا 3 از مواد غذایی و مکمل‌ها

زنان و مردان 19 سال به بالا به ترتیب روزانه به 1.1 و 1.6 گرم امگا 3 نیاز دارند. برای دریافت روزانه 1 گرم (1000 میلی‌گرم) امگا 3 باید در هر هفته حدودا 5 وعده ماهی سالمون مورد مصرف قرار گیرد! به راحتی می‌توان نتیجه گرفت تامین مقدار امگا 3 مورد نیاز بدن از مواد غذایی غیرممکن نیست اما کمی دشوار است. بنابراین عاقلانه آن است که از تاثیر قرص امگا 3 برای خشکی چشم کمک بگیرید.

یک نکته دیگر هم شایان ذکر است و آن اینکه سطح جیوه در بعضی از ماهی‌ها بسیار بالاست و این مسئله می‌تواند کاملا به ضرر سلامتی بدن تمام شود. پس باید به سطوح جیوه در ماهی‌ها هم دقت کرد.

تامین امگا 3 کافی از منابع گیاهی هم کمی دشوار است. منابع گیاهی منبع ALA یا اسید آلفا لینولنیک هستند. حدود 5% از ALA می‌تواند در بدن انسان به EPA و DHA تبدیل شود. از این رو چندان ساده نیست که بتوانید خشکی چشم را تنها با مصرف منابع گیاهی امگا 3 درمان کنید. اما در مکمل‌های امگا 3 مقادیر این اسیدهای چرب به طور دقیق مشخص شده‌اند و شما می‌توانید به طور کامل نیاز بدن خود را تامین نمایید.

تاثیر قرص امگا 3 برای خشکی چشم

بهترین مکمل امگا 3 برای خشکی چشم

تاثیر قرص امگا 3 برای خشکی چشم را شرح دادیم. حالا شاید بپرسید بهترین مکمل امگا 3 یا روغن ماهی را چگونه باید انتخاب کنید تا بیشترین مزایا را برای چشم داشته باشد؟ همه قرص‌های امگا 3 جذب یکسانی در بدن ندارند و فرایند تولید آنها اهمیت بالایی دارد. تولید امگا 3 با کیفیت بالا با ماهی‌های صید شده از اقیانوس شروع می‌شود. در مرحله بعد، روغن از ماهی استخراج می‌شود که این روغن، روغن بومی خالص نشده‌ای به حساب می‌آید که حاوی سموم است.

مرحله بعد حذف سموم است اما در این مرحله هم هنوز امگا 3 جذب بالایی ندارد. آنچه باعث می‌شود یک مکمل امگا 3 از دیگری بهتر باشد، مرحله آخر است که در آن فرایند استری‌سازی صورت می‌گیرد و غلظت EPA و DHA بالاتر می‌رود. این فرآیند آخر زمان‌بر است اما خالص‌ترین شکل امگا 3 به این ترتیب حاصل می‌شود و در عین حال که عاری از سموم است، جذب بالایی دارد. همیشه از قرص‌های امگا 3 باکیفیت استفاده کنید.

بهترین قرص امگا 3 را از کجا بخریم؟

به دنبال یک مکمل امگا 3 باکیفیت هستید تا سلامت بدن خود را به کمک آن بهبود بخشیده و به رفع خشکی چشم هم کمک کنید؟ پیشنهاد ما به شما خرید از داروخانه آنلاین مثبت سبز است زیرا به صورت اینترنتی هم می‌توانید مکمل امگا 3 یا روغن ماهی را تهیه نمایید. داروخانه اینترنتی مثبت سبز به مدیریت مرتضی مهر طباطبایی در حال فعالیت بوده و همواره ارائه دهنده باکیفیت‌ترین مکمل‌های غذایی در سرتاسر کشور است. انواع برندهای باکیفیت امگا 3 را از این داروخانه تهیه نمایید.

کد خبر 746246

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آگهی تجاری IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    7 1
    برای مکمل‌های امگا 3!....
  • علی IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    4 0
    با تشکر از شما ،تمام اینها درست ولی آیا بااین درامدا میشود چنین چیزهایی خرید لطفاً لطفاً راهنمایی کنید و مطالب بیان کنید