امام جمعه قزوین گفت: کسانی که با دلار و ارز به فکر سودجویی هستند و با اقتصاد کشور بازی می‌کنند نمی‌خواهند اقتصاد در کشور به ثبات برسد و دائماً با شیوه‌های اقتصادی به فکر بی‌ثبات‌سازی اقتصادی هستند تا به کشور و انقلاب آسیب وارد کنند.

قزوین

به گزارش همشهری آنلاین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت حجت (عج)، اظهار کرد: خداوند در آیه ۵ سوره قصص فرمود ما اراده کرده‌ایم مستضعفان زمین را نجات و آن‌ها را پیشوایان جهان قرار دهیم، این نشان می‌دهد خدا برای مردم احترام قائل است، در این آیه گویا این‌گونه است که مردم باید به میدان بیایند تا اراده خدا تحقق پیدا کند.  

وی خاطرنشان کرد: توجه داشته باشیم آن کسی که انتظار منجی عالم را می‌کشد، نمی‌تواند بگوید به من چه که در نقاط دیگر دنیا مردم فقیر، گرسنه و گرفتار هستند، او باید به گرسنگی همسایه و همشهری خود بیندیشد و اگر مسئول نظام است باید با جدیت بیشتری در رفع این فقر بکوشد و اگر امکانات مالی در اختیار دارد باید حواسش به فقرا باشد.  

امام جمعه قزوین تأکید کرد: روز مستضعفان با روز میلاد حضرت صاحب‌الزمان (عج) رابطه‌ای این چنینی دارد که ما باید خود را رصد کنیم و ببینیم چقدر به درد دیگران می‌خوریم، چقدر دست دیگران را می‌گیریم و چقدر به فکر مستضعفان عالم هستیم، چه آن مستضعفی که در کشور خودمان است و چه آن مستضعفی که در نقاط دیگر جهان است.  

وی با اشاره به میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان بیان کرد: جوان به معنای صداقت است، جوانی به معنای دوران صداقت است، ای کاش این دوران صداقت را تا آخر عمر حفظ کنیم، جوانی به معنای جوانمردی است، بسیاری از افراد ممکن است سنشان از جوانی گذشته باشد، اما هیچ‌وقت از جوانمردی نگذشته‌ باشند.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر توانمندسازی نیازمندان خاطرنشان کرد: کمک‌هایی اثرگذار است که بر توانمندسازی متمرکز باشد تا همه نیازمندان توانمند شوند و امیدواریم به جایی برسیم که مردم دغدغه سفره خود را نداشته باشند و این مهم همت مضاعف مسئولان و دولت مردان را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان زحمات زیادی می‌کشند اما معلوم می‌شود در کنار اخلال اجانب، چالش‌هایی نیز در مسیر حل مشکلات اقتصادی مردم وجود دارد که با همت و تدبیر مسئولان قابل حل است.

امام جمعه قزوین افزود: کسانی که با دلار و ارز به فکر سودجویی هستند و با اقتصاد کشور بازی می‌کنند نمی‌خواهند اقتصاد در کشور به ثبات برسد و دائماً با شیوه‌های اقتصادی به فکر بی‌ثبات‌سازی اقتصادی هستند تا به کشور و انقلاب آسیب وارد کنند.

وی با اشاره به روز ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه گفت: خداوند برکات را در قرض‌الحسنه قرار داده است و فرموده اگر به خدا اعتماد کردید و قرض دادید، خداوند مال شما را چند برابر می‌کند و خیلی‌ها این مهم را تجربه کرده‌اند.

خطیب نماز جمعه قزوین اضافه کرد: اگر بتوانیم قرض‌الحسنه را با جدیّت دنبال کنیم در دنیا نیز متمول خواهیم شد و خداوند این کار ما را چندبرابر جبران می‌کند و یقیناً ضرر نمی‌کنیم.

آیت‌الله عابدینی در پایان بیان کرد: امیدوار هستیم مسئولان و دست‌اندرکاران خیلی سریع واقعیت ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان را اطلاع‌رسانی کنند و واقعیت اینکه چه کسانی به این ناامنی دامن می‌زنند را روشن کنند، اگر عامل انسانی این کار را انجام داده و عمدی در کار بوده است بایستی با عوامل برخورد قاطع شود تا امنیت مردم محفوظ بماند.

کد خبر 745998
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    5 2
    پس سربازان گمنام کجایند
  • پروین IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    5 0
    چالش اقتصادی نه چاه اقتصادی داریم چون جیب بعضی ها هرگز مثل چاه پر نمی شود خدا مردم را از بدبختی نجات بدهد