همشهری آنلاین - سپیده بهکام: ارزش کل دادوستدهای انجام شده در معاملات روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن، ۶۲ میلیارد ریال برآورد شد.

در این روز سهامداران بورس تهران طی ۵ هزار و ۹۰۷ بار مراجعه به شرکت‌های کارگزاری ۲۹ میلیون سهم را در بورس اوراق بهادار تهران معامله کردند.[مفاهیم: کارگزار بورس]

بیشتر فعالان بورس اوراق بهادار تهران امروز اقدام به خرید سهام مپنا کردند به طوری که ۱۲۲ دستور خرید برای ۴.۱ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۴.۷۲ میلیون ریال صادر شد.

سهام مپنا امروز هم پرطرفدارترین سهم بورس بود هر چند که حجم تقاضا برای خرید سهام این شرکت نسبت به روزهای قبل کاهش نشان داد.

از سوی دیگر امروز یک هزار و ۹۳۵ دستور فروش برای ۱.۸۸ میلیون سهم سرمایه‌گذاری امید به ارزش ۶ میلیارد ریال صادر شد که نشان میَ‌داد در مقایسه با روزهای قبل به ترتیب از حجم عرضه سهام این شرکت کاسته شده است.

حجم عرضه سهام سرمایه‌گذاری غدیر در معاملات ۱۵ بهمن پس از سرمایه‌گذاری غدیر بیش از سایر شرکت‌های بورسی بود و به ۲.۲ میلیون سهم به ارزش ۳.۶ میلیارد ریال رسید.

بنابر گزارش‌ مدیریت بازار سهام، در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های خدمات انفورماتیک و قند قزوین هم متوقف شد تا سهامداران این دو شرکت خود را برای حصور در مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده به منظور انتخاب اعضای هیأت مدیره آماده کنند.

دادوستدهای بورس تهران امروز در حالی به پایان رسید که شاخص کل قیمت سهام ۱۲.۸ واحد کاهش یافته بود و عدد ۸ هزار و ۴۸۳ واحد را نشان می‌داد.

شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) نیز امروز ۱۹.۳ واحد افت کرد و شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) با ۴۲.۴ واحد رشد کار معاملات را به پایان رساند.

کد خبر 74564

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز