دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

گروه حوادث: حکم قصاص هر دوچشم جوانی که به‌صورت دختر مورد علاقه‌اش اسید پاشیده و باعث نابینایی وی شده است از سوی قضات شعبه 33 دیوان عالی کشور تایید شد.

این مرد جوان متهم است بعد از اینکه از دختر مورد علاقه‌اش به‌نام آمنه جواب رد شنید، دست به انتقام‌جویی هولناکی زد. او عصر 12 آبان 83، هنگامی که دختر جوان در راه بازگشت به خانه‌‌اش بود، در حوالی پل سیدخندان وی را غافلگیر کرد و به صورتش اسید پاشید.

به‌دنبال این ماجرا، دختر جوان به بیمارستان انتقال یافت، اما تلاش پزشکان برای نجات او بی‌نتیجه ماند و هر دوچشم آمنه نابینا شد.

جوان اسیدپاش چند روز بعد از این انتقام‌جویی سیاه، از سوی پلیس دستگیر شد و بعد از اعتراف به این جنایت، پرونده وی با صدور کیفرخواست روی میز قضات شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت. 

در جریان جلسه محاکمه متهم که صبح 7 آبان امسال و به ریاست قاضی عزیز محمدی برگزار شد، آمنه با حضور در جایگاه، از دادگاه درخواست قصاص  کرد و به این ترتیب قضات شعبه‌ 71 دادگاه کیفری استان تهران بعد از پایان محاکمه، حکم به قصاص 2چشم متهم دادند.

تأیید در دیوان عالی کشور

قاضی عزیزمحمدی - رئیس شعبه 71 دادگاه کیفری استان- روز گذشته با بیان اینکه حکم صادره از سوی دادگاه برای تایید به دیوان‌عالی کشور ارسال شد، گفت: قضات شعبه 33 دیوان‌عالی کشور بعد از بررسی این حکم، آن را مورد تایید قرار دادند و به این ترتیب جوان اسیدپاش در آستانه قصاص قرار گرفت.

کد خبر 74510

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز