دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۶:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: آزمون کارشناسی ارشد سراسری سال ۸۸، با حضور ۷۲۲ هزار و ۷۲۵ داوطلب، هفته آینده در ۱۳۶ کد رشته امتحانی و ۳۹ شهرستان مختلف، در روزهای ۲۳، ۲۴، ۲۵ و ۲۶ بهمن برگزار می‌شود.

به گفته معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور کارت ورود به جلسه آزمون به صورت اینترنتی از ۱۹ تا ۲۲ بهمن در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با تشریح جزئیات برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل، اظهار کرد:۶۷۱ هزار و ۵۷۵ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ۸۸ و چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویی شرکت کردند که ‌از این تعداد ۳۳۶ هزار و ۸۵ نفر زن و ۳۳۵ هزار و ۴۹۰ نفر مرد هستند.

وی افزود: از آنجاکه داوطلبان می‌توانستند در صورت واجد شرایط بودن از میان ۶۲ کد رشته امتحانی شناور مندرج در دفترچه راهنما، ‌یکی از کد رشته‌های شناور را به عنوان کد رشته امتحانی دوم، علاوه بر کد رشته امتحانی اول و اصلی خود، انتخاب کنند، بر اساس مندرجات تقاضانامه ثبت‌نامی داوطلبان، تعداد ۵۱ هزار و ۱۵۱ نفر متقاضی شرکت در آزمون کد رشته امتحانی دوم، علاوه بر کد رشته امتحانی اول و اصلی خود، نیز شده‌اند که ازاین تعداد ۲۰ هزار و ۳۷۳ نفر زن و ۳۰ هزار و ۷۷۸ نفر مرد هستند.

به گفته توکلی ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد با رشد روبرو خواهد بود. وی با اشاره به برگزاری آزمون در کد رشته‌های امتحانی به طور جداگانه و الزام داشتن کارت ورود به جلسه برای آزمون هر کد رشته امتحانی، گفت: با توجه به آمار داوطلبان رشته‌های شناور، جمعا ۷۲۲ هزار و ۷۲۶ کارت ورود به جلسه آزمون صادر خواهد شد.

وی با اشاره به ارائه کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد ۸۸ به صورت اینترنتی، گفت: این اقدام با هدف به حداقل رساندن مهاجرت داوطلبان و به منظور ارائه تسهیلات بیشتر به داوطلبان انجام می‌شود تا داوطلبان بتوانند در محلی که سکونت دارند، پرینت کارت خود را گرفته و به موقع در جلسه آزمون حاضر شوند، همچنین در زیر کارت ورود به جلسه نیز نام و نشانی حوزه برگزاری آزمون درج شده است.

توکلی ادامه داد: بر اساس زمان پیش‌بینی شده، کارت ورود به جلسه آزمون داوطلبان از طریق شبکه اینترنت سازمان از روز شنبه ۱۹ بهمن تا روز سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۸۷ در اختیار داوطلبان قرار داده خواهد شد و هر داوطلب ضرورت دارد در این مدت برای گرفتن پرینت کارت ورود به جلسه آزمون خود به سایت سازمان  سنجش مراجعه و بر اساس دستورالعمل مربوط، نسبت به گرفتن پرینت کارت ورودی اقدام کند.

به گفته وی، برای ورود به سایت و پرینت کارت ورود به جلسه آزمون داوطلب باید با استفاده از اطلاعات محرمانه مندرج در کارت اعتباری ثبت‌نام و کد رهگیری اقدام کند، ضمنا هر داوطلب باید از کارت ورود به جلسه آزمون در اندازه ۱۲ در ۱۶ پرینت بگیرد و حاشیه‌های اضافی دور کارت را برش دهد.

معاون اجرایی سازمان سنجش افزود: برای آن دسته از داوطلبانی که در دو کد رشته امتحانی متقاضی شده‌اند دو کارت ورد به جلسه آزمون صادر خواهد شد.

توکلی با اشاره به آزمون برخی از کد رشته‌ها که در دو جلسه جداگانه و یا دو نیم روز برگزار می‌شود، گفت: داوطلبان این گونه کد رشته‌ها، با توجه به اینکه در یک کد رشته امتحانی شرکت می‌کنند، اما باید برای ورود به هر یک از جلسات از کارت ورودی خود پرینت بگیرند و در هنگام ورود به جلسه آزمون آن را ارائه دهند.

هر داوطلب لازم است پس از گرفتن پرینت از کارت ورود به جلسه،‌در محل مخصوص اثرانگشت گذاشته و آن را امضا کند.

وی خاطر نشان کرد: برگ راهنمای شرکت در آزمون نیز از روز شنبه ۱۹ بهمن در سایت سازمان قرار داده می‌شود تا هر داوطلب بر اساس اطلاع از شرایط و ضوابط آزمون آن را مطالعه و در صورت لزوم از آن پرینت تهیه کند.

همچنین نام و نشانی و حوزه امتحانی هر یک از داوطلبان آزمون، در دو روی کارت ورود به جلسه آزمون آنان درج شده است.

توکلی افزود: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، آزمون داوطلبان ۱۳۶ کد رشته امتحانی آزمون دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل سال و چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور با حضور ۷۲۲ هزار و ۷۲۶ داوطلب در ۳۹ شهرستان مختلف کشور و در صبح و بعد از ظهر روزهای چهارشنبه ۲۳ بهمن، پنج‌شنبه ۲۴ بهمن، جمعه ۲۵ بهمن و صبح شنبه ۲۶ بهمن برگزار خواهد شد.

معاون اجرایی سازمان سنجش به داوطلبان ورود به آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل توصیه کرد که برای ورود به جلسه آزمون، اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار خود را به همراه داشته باشند، بدیهی است از ورود داوطلبانی که کارت ورودی و اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار خود را به همراه ندارند، ممانعت به عمل می‌آید.

توکلی در خاتمه خاطر نشان کرد: آزمون ۶ کد رشته امتحانی دیگر از ۱۴۲ کد رشته امتحانی از سوی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و با هماهنگی و نظارت سازمان سنجش برگزار می‌شود.

جزییات تاثیر معدل در نمره کل آزمون داوطلبان

ابراهیم خدایی معاون سازمان سنجش آموزش کشور نیز در گفت‌وگوی جداگانه‌ای با ایسنا با اشاره به جزییات نحوه تاثیر معدل در آزمون ارشد ۸۸، گفت:‌ بر این اساس برای هریک از داوطلبان یک نمره کل ساخته می‌شود که ۸۰ درصد آن از طریق آزمون و ۲۰ درصد باقی‌مانده از طریق نمره معدل تراز شده داوطلب اعمال می شود.

معاون سازمان سنجش در خاتمه گفت: ‌همچنین برای داوطلبانی که هنوز فارغ‌التحصیل نشده‌اند نیز معدل کارشناسی آنها تا شهریور ۸۷ اعمال می‌شود.

کد خبر 74462

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز