خرید بیت کوین یا خرید تتر فکر بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال را، به‌عنوان پس‌اندازی برای آینده کودکانشان، مشغول کرده است.

image-20230225165940-1.jpeg

دو حالت مختلف را تصور کنید؛ در حالت اول، از بیست سال پیش، اقدام به پس‌انداز ریالی برای کودک خود زده‌اید. در حالت دوم، شما همین پس‌انداز را به‌صورت دلاری انجام داده و در هر دو حالت، مبلغ آن را به‌مرور بیشتر کرده‌اید.

نیازی به توضیح نیست که در حالت نخست، ارزش پس‌انداز شما ده‌ها برابر افت کرده و از ارزش پول شما کم شده است. اما در حالت دوم، ارزش پس‌انداز شما همواره رو به افزایش بوده است. همین نکته باعث شده بسیاری از مردم به سرمایه‌گذاری دلاری برای آینده فرزندانشان بیندیشند. با ما همراه باشید تا درباره خرید بیت کوین یا خرید تتر و انواع استیبل کوین ها، به‌منظور سرمایه‌گذاری برای آینده فرزندان شما نگاهی تازه داشته باشیم.

زندگی آینده در سایه خرید بیت کوین و ارزهای دیجیتال

بسیاری از آگاهان عرصه کریپتوکارنسی، آینده اقتصادی دنیا را وابسته به صنعت بلاکچین و ارزهای دیجیتال می‌دانند. سرمایه‌گذاری غول‌های صنعتی دنیا روی ارزهای دیجیتال نیز تاییدکننده این ادعا است. در سال‌های اخیر، بزرگ‌ترین کمپانی‌های دنیا مانند مایکروسافت، آمازون، گوگل، تسلا و اپل با سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال نشان دادند به آینده، با خرید بیت کوین خوش‌بین هستند.

خرید تتر، بیت کوین یا ارزهای دیجیتال دیگر، در واقع نوعی سرمایه‌گذاری دلاری است که ارزش آن با بالا رفتن ارزش دلار و بیت کوین بالاتر می‌رود. همین نکته می‌تواند گویای آینده روشن این بازار و تشویق به سرمایه‌گذاری در آن باشد.

اما در اینجا پرسشی برای بسیاری از مردم مطرح می‌شود. خرید بیت کوین چه تفاوتی با خرید استیبل کوین هایی مانند تتر، دای، دلار بایننس و USDC دارد؟ پیش از پاسخ به این سوال، بهتر است چند نمونه از مهم‌ترین ارزهای پایدار را بشناسیم.

آشنایی با چند نمونه از استیبل کوین ها

 تتر (Tether):

تتر معروف‌ترین ارز پایدار دنیای بلاکچین است و به علت همین شهرت، بیشترین ارزش شناختی را در بازار استیبل‌کوین‌ها دارد. تتر یک کوین است و در شبکه‌های بسیاری مانند اتریوم، بایننس، سولانا، ایاس و ترون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دلار بایننس (BUSD):

دلار بایننس یکی دیگر از کوین‌های پایدار و جایگزین قدرتمندی برای تتر است. دلار آمریکا پشتوانه دلار بایننس است و صرافی بایننس آن را به شبکه ارزهای دیجیتال دنیا عرضه کرده است.

دای (Dai):

دای یکی دیگر از کوین‌های پایدار است و از نظر ارزش، چهارمین استیبل کوین به شمار می‌رود. دای، برخلاف تتر، نیاز به پشتوانه دلاری ندارد و در کنترل هیچ نهاد و سازمانی نیست.

 USDC:

USDC از نظر ارزش بازار، دومین استیبل‌کوین، پس از تتر به شمار می‌رود. پشتیبان این ارز پایدار که سکه دلار آمریکا نامیده می‌شود، دلار و اوراق قرضه کوتاه‌مدت خزانه‌داری آمریکا است. شرکت‌های تولیدکننده ارز USDC به کاربران خود اطمینان می‌دهند که هر زمان که اراده کنند، می‌توانند در برابر هر USDC یک دلار آمریکا دریافت کنند.

تفاوت بیت کوین با تتر و سایر استیبل کوین ها چیست؟

بیت کوین را بسیاری از مردم می‌شناسند. ارزش این رمز ارز در طول زمان، دچار نوسان شده است. در حالی که کمترین ارزش بیت کوین در نخستین سال تولد این رمز ارز، کمتر از یک دلار بود، بالاترین قیمت بیت کوین به حدود 69 هزار دلار در سال 2021 رسید. ناگفته نماند، ارزهای دیجیتال دیگر هم همین ویژگی را دارند، یعنی قیمت آنها در طول زمان، و با توجه به مسائل سیاسی و اقتصادی تغییر می‌کند.

اما استیبل کوین یا ارز پایدار رمز ارزی با ارزش ثابت است. شما برای انجام هر تراکنش در بازار ارزهای دیجیتال، باید پول خود را به یکی از انواع کوین‌های پایدار تبدیل کنید. تتر قدیمی‌ترین استیبل‌کوین است و اعتبار آن از دیگر ارزهای پایدار بیشتر است. اما پس از تتر، کوین‌های باثبات دیگری هم در دنیای ارزهای دیجیتال پدید آمدند. در مقایسه با خریدن بیت کوین، خرید تتر و دیگر ارزهای پایدار مانند خرید دلار است.

ویژگی‌های خرید بیت کوین

قیمت بیت کوین در سال 2009 کمتر از یک دلار آمریکا بود. اگر شما در همان سال به خرید این ارز دیجیتال اقدام کرده باشید، ارزش پول شما در سال 2021 به 69 هزار برابر افزایش پیدا کرده است. اما اگر در سال 2021، به تهیه بیت کوین با قیمت حدودی 69 هزار دلار پرداخته باشید، ارزش پول شما تا امروز، که قیمت بیت کوین حدود 21 هزار دلار است، حدود سه برابر افت پیدا کرده است. این نکته گویای آن است که ارزش بیت کوین در شرایط مختلف، یکسان نیست و همراه با صعود، رکود را هم تجربه می‌کند.

برای آینده فرزندانمان استیبل کوین بخریم یا بیت کوین؟

نکته‌ای که فعالان ارزهای دیجیتال به آن باور دارند، این است که ارزش رمزارزها در طول زمان افزایش پیدا می‌کند. به این ترتیب، افراد زیادی به امید دستیابی به سود آینده، به خرید ارزهای دیجیتال می‌پردازند.

از برترین امتیازات خرید بیت کوین می‌توانیم به امنیت بالای این رمزارز اشاره کنیم. محبوبیت بیت کوین در بین فعالان کریپتوکارنسی گزینه مهم دیگر است و پتانسیل بالا برای رشد قیمت و سرعت بالای تراکنش از دیگر برتری‌های این ارز دیجیتال به شمار می‌رود. تقاضای بسیار برای خریدوفروش بیت کوین را نیز نباید نادیده گرفت.

ویژگی‌های خرید تتر یا استیبل کوین های دیگر

همان‌طور که اشاره شد، قیمت هر تتر یا هر کوین پایدار برابر با یک دلار است. ارزش این کوین‌ها در طول زمان تغییر نمی‌کند و همواره ثابت می‌ماند. به این ترتیب اگر شما در سال 2009، یا امسال به خرید تتر، دای، دلار بایننس یا USDC پرداخته باشید، اکنون نیز ارزش آن برابر با ارزش دلار آمریکا است. این نکته در کشورهایی با ثبات اقتصادی پایین، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ چرا که با افت ارزش پول ملی یک کشور در مقایسه با دلار، شاید تبدیل بخشی از سرمایه به تتر و استیبل کوین‌ها، موقعیت خرید ارزهای دیگر را فراهم کند.

کسانی که تمایل دارند ارزش سرمایه آنها کاهش نیابد، با خرید تتر یا هر یک از ارزهای پایدار، به این هدف می‌رسند. اما افرادی که با هدف افزایش ارزش پولشان، به خرید ارزهای دیجیتال می‌پردازند، خرید بیت کوین و ارزهای دیگر را در دستور کار خود قرار می‌دهند. از برتری‌های خرید تتر و دیگر کوین‌های پایدار، ثبات بالا و حجم معاملات بالا و در نهایت نقدشوندگی آنی است.

خرید بیت کوین بهتر است یا خرید تتر و استیبل کوین های دیگر؟

خرید هر یک از رمزارزها در شرایطی خاص، می‌تواند بهترین سرمایه‌گذاری باشد. بیت کوین ارزی است که پتانسیل رشد بالایی دارد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی برای کاربران کریپتوکارنسی در بلند مدت فراهم می‌کند. اما همین ارز دیجیتال می‌تواند در شرایطی، دچار افت قیمت شود و سرمایه شما را با خطر روبه‌رو کند که در این شرایط هم تبدیل بیت کوین به انواع استیبل‌کوین‌ها می‌تواند سرمایه شما را از سقوط نجات دهد.

سخن پایانی

در اینکه پدران و مادران می‌خواهند بهترین سرمایه‌گذاری را برای آسایش و رفاه فرزندانشان انجام دهند هیچ تردیدی نیست؛ اما چگونگی این سرمایه‌گذاری فکر بسیاری از آنها را مشغول کرده است. تفاوتی نمی‌کند شما خرید بیت کوین را ترجیح می‌دهید یا بیشتر به خرید تتر، دلار بایننس، USDC یا دای علاقه‌مندید. اگر علاقه‌مندید برای آینده فرزندانتان در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو یکی از صرافی‌های امن به شمار می‌رود.

کد خبر 744493

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha