رهبر ارکستر سمفونیک صداوسیما دلیل استعفای خود از این سمت را دخالت مدیر اداری این ارکستر اعم از تعیین و انتصاب نوازنده، نحوه تمرین کردن با ارکستر، چیدن نت و قطعات در پوشه تمرینی نوازندگان بدون مشورت با رهبر ارکستر اعلام کرد.

آرش امینی

همشهری آنلاین-گروه فرهنگی: آرش امینی، موزیسین و رهبر ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما بعد از اتمام برنامه‌های این ارکستر در جشنواره موسیقی فجر  استعفا کرد.

این موسیقیدان در گفت و گو با همشهری آنلاین اظهار کرد: علت استعفا دخالت‌های غیر حرفه‌ای مدیر اداری این ارکستر است. من چند سال است که با این ارکستر همکاری دارم و تاکنون با چنین مشکلی که که مدیر جدید اداری برایمان پیش آورده روبه‌رو نبوده‌ام. این مدیر دوماه است که در این سمت انتخاب شده و از آن زمان تاکنون دخالت‌های بی‌موردی در برنامه‌های ما داشته‌است.

امینی افزود: من پیشتر باید از این سمت اعفا می‌کردم، اما به دلیل حساسیت‌هایی که کشور با آن روبه‌روست برنامه ها را جلو بردم تا به بهترین نحو در جشنواره موسیقی فجر اجرا داشته باشیم.

او ادامه داد: در هیچ جای دنیا مدیر اداری در انتخاب قطعات، انتخاب نوازنه و... دخالت نمی‌کند اما متاسفانه ندیر جدید به شدت در این زمینه دخالت‌های بی‌مورد داشته که همین مساله باعث شد تا قطع همکاری خود را با این ارکستر سمفونی صدا و سیما اعلام کنم. همینکه کارم در جشنواره به پایان رسید استعفای خود را نوشتم.

رهبر مستعفی ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما بیان کرد این ارکستر با سابقه‌ خوبی که دارد اکنون با این مشکل روبه روست و اگر فکری به حالش نشود سرنوشت ارکسترهای دیگر را پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: امسال ما با قوت تمام در موزه دفاع مقدس برنامه اجرا کردیم این در حای بود که ارکسترهای دیگر شرکتی نداشتند.

امینی درباره اینکه آیا دوباره به این ارکستر بازخواهد گشت یا خیر اعلام کرد: من فقط یک شرط  برای بازگشتم دارم آن رفتن این فرد از ارکستر سمفونیک صدا و سیماست.

این موسیقیدان اظهار کرد: ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما از سال ۱۳۴۵ به این طرف مجدانه تلاش می‌کند و فعالیت دارد

  

کد خبر 744436
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha