مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری تهران با بیان اینکه در 4 سال گذشته 9 هزار کارگر ایرانی جایگزین کارگران افغانی شده‌اند، گفت:

 تنها در برخی از مناطق، پیمانکاران کارگران افغانی دارای مجوز را در مشاغل خاصی که ایرانی‌ها علاقه‌ای به آن کار ندارند، به کار گرفته‌اند. مصطفی سلیمی، با اعلام این خبر عنوان کرد: از جمله مشاغل خاصی که کارگران افغانی دارای مجوز در آنها مشغول به کارند می‌توان به لایروبی انهار و کانال‌ها اشاره کرد. این در حالی است که شرکت‌هایی چون آب و فاضلاب و مخابرات هم در بسیاری از قسمت‌ها از کارگران افغان استفاده می‌کنند.

وی در ادامه با اعلام اینکه در 3سال گذشته با اجرای پروژه مکانیزاسیون خدمات شهری سازمان خدمات موتوری حدود 90 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده، اظهار داشت: بخش خصوصی در این مدت همچنین ماشین آلات مجهز و استانداردی را به‌کارگرفته است.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری تهران، افتتاح حساب بانکی برای کارگران از سوی پیمانکاران را از جمله اقدامات مهم در راستای رسیدگی به وضعیت معیشت کارگران اعلام و تصریح کرد: تمامی حقوق، مزایا و بیمه این کارگران به‌طور کامل پرداخت می‌شود و کسی نمی‌تواند در پرداخت حقوق و مزایا به این قشر زحمتکش اجحاف کند.به گفته وی فیش بانکی و فیش حقوقی کارگران از سوی سازمان خدمات موتوری شهرداری و مناطق 22گانه کنترل می‌شود.

سلیمی همچنین از تجهیز 110 ناحیه از نواحی شهر تهران به اسکان کارگری خبر داد و افزود: در گذشته اسکان کارگری مرتب و استانداردی نداشتیم، اما در طول چند سال گذشته این اقدام انجام شد و همین کار باعث شد تا کارگران ایرانی هم برای اشتغال در این حوزه علاقه‌مندی پیدا کنند.

کد خبر 74435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز