حادثه خبر نمی‌کند و لازمه مواجهه با آن آگاهی و مدیریت بحران است. حالا این جمله را از زاویه دید توانیابان بخوانید؛ حتما وضعیت پیچیده‌تر می‌شود. از آنجا که امکان بروز آسیب برای افراد دارای معلولیت در حوادث بیشتر است، طرحی برای کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث برای این قشر در منطقه۱۹ به اجرا درآمده است.

ایمنی

به گزارش همشهری آنلاین، این طرح با هدف کاهش آسیب‌های احتمالی ناشی از حوادث، اطلاع‌رسانی و آموزش شهروندان دارای معلولیت با اولویت معلولان حرکتی و نابینایان و بررسی وضعیت ایمنی منازل این افراد به اجرا درآمده است که براساس آن با توجه به ضرورت آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه نظیر زلزله و اطلاع‌رسانی برای نحوه صحیح پناه‌گیری، شناسایی نقاط امن و ایمن در منزل، کارشناسان خانه‌های سلامت و کارشناس دوام و ایمنی با حضور در منازل افراد دارای معلولیت ضمن ارزیابی وضعیت ایمنی محل سکونت، موارد ناایمن را شناسایی و برای رفع کردنشان رهنمودهای لازم را به شهروندان ارائه می‌کنند.

آنطور که «حسین اخگرپور» معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه۱۹ می‌گوید: «در این بازدیدها وضعیت ایمنی سیستم‌های گرمایشی بررسی می‌شود و نکات مربوط به خطرات نشت گاز مونواکسید کربن از بخاری‌ها و آبگرمکن‌های گازی و خطرات منجر به آتش‌سوزی نیز مطرح می‌شود. همچنین ارائه نکات ایمنی در نحوه کمک‌خواهی و کمک‌رسانی و همچنین قطع شریان‌های گاز، برق و آب و... در هنگام زلزله از دیگر مواردی است که در این طرح به آن پرداخته می‌شود.»

این را هم بگوییم که ۲۳۰ فرد دارای معلولیت در سامانه آمار و اطلاعات اداره سلامت منطقه۱۹ ثبت شده‌اند که پس از بهره‌مندی آنها از این طرح، این اقدام در آینده ویژه سالمندان علی‌الخصوص سالمندانی که بیمارند و یا تنها زندگی می‌کنند هم اجرا خواهد شد.»

کد خبر 743227

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha