هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه دوشنبه ـ اول اسفند ماه ـ خود روزنامه سازندگی را به استناد تبصره دو ماده (۵) و بند یازده ماده (۶) قانون مطبوعات توقیف کرد.

روزنامه سازندگی

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: هفتمین جلسه از نوزدهمین دوره هیات نظارت بر مطبوعات امروز، یکم اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور اعضاء برگزار شد.

در این جلسه ضمن بررسی درخواست‌های متقاضیان صدور مجوز رسانه، گزارش تخلفات روزنامه «سازندگی» از حدود مطبوعات موضوع تبصره دو ماده (۵) و بند یازده ماده (۶) قانون مطبوعات مطرح شد.

این تیتر با این فونت باعث التهاب بازار می شود
تصویر صفحه نخست روزنامه سازندگی- اول اسفند ۱۴۰۱

روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در راستای اعلام نتیجه این جلسه، اعلام کرد: «با توجه به بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و با عنایت به اصرار بر تخلف در درج محتوای خلاف واقع و تشویش اذهان عمومی طی ماه‌های گذشته، هیات نظارت بر مطبوعات رای به توقیف این روزنامه صادر کرد.»

یک منبع آگاه در گفت وگو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: در آخرین شماره این روزنامه تیتری درج شده که دلیل اصلی این توقیف است. بی شک این تیتر با این فونت موجب التهاب بازار و تشویش اذهان عمومی می شود.

وی بیان کرد: اینکه قیمت گوشت افزایش یافته امری آشکار و غیر قابل کتمان است، اما در این شرایط انتظار می‌رود که مطبوعات و رسانه‌ها به کمک دولت بیایند نه اینکه موجب تشویش اذهان عمومی و التهاب بازار شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که این روزنامه تا چه زمانی در توقیف باقی می‌ماند گفت: رفع توقیف به رای و نظر دادگاه بستگی دارد و تا آن زمان همچنان در توقیف باقی می‌ماند و تکلیف فعالیت یا عدم فعالیت آن بعد از رای دادگاه مشخص می‌شود.

کد خبر 743213
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 17
  • محمد IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    30 5
    آفرین با این توقیف قیمت گوشت و حتی دلار به زیر کشیده شد!
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    0 6
    گول ظاهر را نخوریم ... موضوع کلمه طغیان است، کد رمز به مخاطب خاص منتقل میکند
  • GB ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    3 0
    دلیل توقیف روزنامه منطقی نیست.
  • کاظم IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    5 0
    سلام یعنی برای کاهش قیمت ها راه حل بهتری وجود ندارد باید صورت مسئله پاک شود؟