سازمان هواشناسی از افزایش دما، احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و ایجاد روان‌آب، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و بارش برف و باران در مناطق مختلف کشور خبر داد.

بارش برف در تهران / محمد عباس نژاد

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که از امروز تا پنجشنبه (۱ تا ۴ اسفند) جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور حاکم است، به‌ویژه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل تا اواخر هفته وزش باد گرم جنوبی در ارتفاعات و گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد.  

با توجه به افزایش دما و امکان ذوب شدن برف، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و ایجاد رواناب در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و زاگرس مرکزی وجود دارد.  

امروز و فردا (۱ و ۲ اسفند) در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق همچنین در نوار جنوبی کشور وزش باد گاهی باد شدید پدیده غالب است که در برخی نقاط به‌ویژه در شمال شرق و نوار جنوبی کشور خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.  

در این مدت در شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی نیز بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.  

پنجشنبه (۴ اسفند) در برخی نقاط اردبیل، گیلان، غرب مازندران و برخی مناطق جنوب خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و شمال بوشهر و جمعه (۵ اسفند) در برخی نقاط اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات زاگرس مرکزی، شمال شرق و جنوب شرق بارش پیش‌بینی می‌شود. 

دمای هوا پنجشنبه و جمعه (۴ و ۵ اسفند) در نوار شمالی کشور به‌طور نسبی کاهش می‌یابد. 

طی ۳ روز آینده خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت جوی تهران در ۲ روز آینده

آسمان تهران فردا ( ۲ اسفند ) قسمتی ابری و غبار صبحگاهی، به‌تدریج افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و روز  چهارشنبه ( ۳ اسفند ) صاف تا کمی ابری و وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

کد خبر 743063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha