رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان آخرین وضعیت کارخانه تعطیل «صدر فولاد» خرم‌آباد را تشریح کرد.

لرستان

به گزارش همشهری آنلاین، بهمن جعفری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به آخرین وضعیت صدر فولاد خرم آباد، اظهار داشت: این طرح یکی از پروژه‌های بزرگ محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این مجموعه در سال ۸۹ به بهره برداری رسید، عنوان کرد: این واحد تا سال ۹۵ نیز فعالیت داشت، ظرفیت تولید این مجموعه ۲۰۰ هزار تن انواع میلگردها در سال بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، ادامه داد: به دلیل سو مدیریت و مسائل مالی و بدهی‌های معوق به سیستم‌های بانکی و خدمات رسان، در ابتدای سال ۱۴۰۰ به یک گروه اقتصادی واگذار شد.

جعفری با بیان اینکه ارکان تولید این این مجموعه کاملاً پا بر جا است، گفت: در قالب ستاد تسهیل و با همکاری‌هایی که با این مجموعه صورت گرفته، دولت تمام تعهدات را قبال این مجموعه انجام داده است.

وی با تاکید بر اینکه ما هم منتظریم که سرمایه گذار به تعهدات خود عمل کند، ادامه داد: انشعاب برق این مجموعه نیز از سوی برق باختر تأمین شد و نهایت همکاری در این رابطه با مجموعه صورت گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به نهایت همکاری برای تعیین تکلیف مسائل بیمه‌ای و امور مالیاتی این مجموعه، تصریح کرد: سیستم بانکی نیز نهایت همکاری را با این مجموعه در رابطه با بدهی معوق بانکی داشته است.

جعفری، تصریح کرد: ما نیز منتظریم به این مجموعه به چرخه تولید برگردد، مرتب از این مجموعه نظارت می‌کنیم و طی هفته گذشته نیز بالغ بر ۵۰۰ تن تولید داشته است.

وی، گفت: ما منتظریم که با تأمین مواد اولیه به موقع و همچنین استمرار تولید، این مجموعه به چرخه تولید بازگردد.

بنا بر این گزارش، کارخانه «صدر فولاد» با مساحت ۴۰ هکتار، سالانه شش هزار تن فولاد تولید می‌کرد که حدود سال ۹۶ به دلایلی، خط تولید آن متوقف شد و حدود ۲۴۰ کارگر آن نیز از کار بیکار شدند.

کد خبر 743031
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha