سرپرست ستاد آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در دیدار با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای رفع چالش‌های آبی تاکید کرد.

آب

به گزارش همشهری آنلاین، محمد همت سرپرست ستاد آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در دیدار با اتابک جعفری‌لور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، توسعه فناوری‌های آب با تکیه بر توان دانشمندان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان، بهترین راه‌کار رفع چالش‌های آبی را ضروری دانست.

وی با تاکید بر جایگاه فناوری‎‌های نوین صنعت آب و فاضلاب، گفت: ستاد توسعه فناوری‌های آب، اقلیم و محیط زیست؛ برای رشد و پیشرفت دانش و فناوری‌های متناظر با مسائل واقعی صنعت آب کشور برنامه‌ریزی دقیقی کرده است.

همت افزود: تعامل سازنده و تنگاتنگ شکل گرفته میان ستاد و شرکت مهندسی در این زمینه بسیار موثر خواهد بود و این تعاملات باید در تمامی ابعاد بیشتر هم شود.

به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، جعفری‌لور نیز در این دیدار رویکرد اتخاذ شده در ستاد، نسبت به فناوری های کاربردی صنعت آب و فاضلاب را مطلوب خواند و گفت: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، در تمامی حوزه‌های توسعه دانش و فناوری آماده همکاری با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری است.

در این دیدار بر همکاری‌های دو جانبه برای توسعه «فناوری‌های نوین تامین آب»، «افزایش تنوع سبد آبی با بهره گیری از منابع آبی ژرف و دیگر آب‌های نامتعارف»، «فناوری‌های افزایش کیفیت، تصفیه و شیرین‌سازی آب»، «فناوری‌های حوزه مدیریت هوشمند آب» و «فناوری‌های حوزه افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف آب»، تاکید شد.

کد خبر 742964

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha