مرجع تقلید شیعیان گفت: مردم انتظار دارند روحانیون واقعاً رفتار روحانی داشته باشند.

آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش همشهری آنلاین، آیت‌الله مکارم‌شیرازی امروز در مراسم عمامه‌گذاری شماری از طلاب حوزه علمیه که در مدرسه امیرالمومنین(ع) برگزار شد، اظهار داشت: اسلام آمده تا حیات معنوی به انسان ببخشد و جمعیتی که همواره با هم در حال نزاع بودند و فرزندان خود را زنده به گور می‌کردند را هدایت کند.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اینکه اسلام دین حیات است، بیان کرد: قبل از اسلام مردم به خاطر ترس از تأمین زندگی و همچنین برای هدیه کردن به بت‌ها فرزندان خود را با دست خودشان قربانی می‌کردند که باید عنوان داشت این جامعه یک جامعه مرده است که دست به چنین جنایتی می‌زند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه در توصیه‌های به طلاب جوان که به تازگی ملبس به لباس روحانیت شدند، تصریح کرد: این لباس مسئولیت‌آور و افتخارآفرین است و لباس شاگردی امام زمان (عج) و امام صادق (ع) است، طلاب جوانی که ملبس به لباس روحانیت شده‌اند باید از این پس شخصیت دیگری از خود نشان دهند و ثابت کنند لباس سربازی امام زمان حیات معنوی دیگری را برای آنان به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم بیان کرد: اسلام دعوت به حیات می‌کند و این بدان معنا است که انسان حیات مادی و معنوی دارد و قبل از اسلام مردم حیات مادی داشتند و اسلام حیات معنوی را برای آنان به ارمغان آورد.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند روحانیون واقعاً رفتار روحانی داشته باشند و نسبت به خانواده، خویشاوندان و همسایگان خود توجه لازم را داشته باشند و سایر مسلمین را هم برادر خود بدانند.

کد خبر 742733
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    1 29
    خوشحالم که مرجع تقلید میگه روحانی بد هم داریم روحانی خوب هم داریم ولی اتفاقات زشتی مثل عمامه پرانی و اذیت کردن طلبه هایی که حتی هیچ مقام اداری ندارند کار زشتی است این روزها هر بی ادبی به ارکان جامعه از یک پیرزن که تذکر حجاب میده تا طلبه ساده تا مدیر مدرسه به منزله اعتراض به شمار میره این تقصیر رسانه های اون وریه که قهرمان سازی میکنه خیلی از آدم هایی که این پهلوان پنبه ها در روز باهاشون درگیر میشن هیچکاره ان در مملکت حرمت ها رو نشکنیم مدیر مدرسه ما بسیار مهربونه سر ی تذکر کوچیک راجع به گوشی یکی از بچه ها به شدت سرش داد زد آیا این اعتراضه!ثبت بشه خواهشا
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    11 1
    اگر روحانیت از مملکت داری و اداره امور کشور به حوزه برگردند هم احترامشان خواهد برگشت هم راه نجات برای مشکلات کشورمان باز خواهد شد. هر کسی را بهر کاری ساختند.
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      8 0
      ای گل گفتی،عشقمی