با گذشت یک هفته از ماجرای حمله مرگبار به یک کودکستان در غرب بلژیک، پلیس این کشور در بازجویی از مرد جوان راز جنایت‌ دیگری را که وی مرتکب شده بود گشود.

جوان جنایتکار در بازجویی‌ها ادعا کرده است صدایی ناشناس از وی خواسته است دست به این جنایت بزند. بیست و سوم ژوئن (چهارم بهمن ماه)  مرد جوانی که صورت خود را با نوارهای سیاه‌سفید رنگ کرده بود، به کودکستان « فابلتجوسلاند» در منطقه ددرموند بلژیک رفت.

هنوز لحظاتی از ورود او نگذشته بود که مرد جوان با چاقو به مسئولان کودکستان حمله کرد و یکی از آنان را که زن 54ساله‌ای بود با ضربات چاقو به قتل رساند، وی سپس به بخشی که کودکان خردسال در آنجا نگهداری می‌شدند رفت و پس از آنکه با بی‌رحمی تعدادی از آنها را با ضربات چاقو مجروح کرد از کودکستان خارج شد و سوار بر دوچرخه‌ای که با آن به نزدیکی کودکستان آمده بود از آنجا فرار کرد.

هنوز زمان زیادی از گزارش جنایت وحشتناک نگذشته بود که ماموران پلیس مرد جوان را در چند خیابان آن‌طرف‌تر از محل جنایت دستگیر کردند و وی به اتهام قتل 2 کودک 6 و 9 ساله و یک زن پرستار 54 ساله با ضربات چاقو بازداشت شد.

درحالی‌که با گزارش این جنایت باور نکردنی، رسانه‌های جهان به دقت آن را پوشش داده و تعقیب می‌کردند، بازجویی‌ها از متهم جنایت که جوان 20ساله‌ای به نام کیم دی گلدر آغاز شد.

به گزارش آژانس فرانس پرس، در جریان نخستین بازجویی‌ها از مرد جوان، وی که سوابقی از بیماری‌ افسردگی دارد، به ماموران پلیس جنایی بلژیک گفت که صدایی ناشناس دائما از وی می‌خواسته است دست به این جنایت وحشتناک بزند.

به گفته بازپرس جنایی ددرموند، وقتی از مرد جوان درباره جنایتی که مرتکب شده بود سؤال شد وی گفت که چیزی از این ماجرا به خاطر ندارد اما او با دیدن تصاویر جنایت هولناک در کودکستان گفت که بسیار متأسف است.

ادعاهای این جوان درحالی مطرح می‌شود که بررسی‌های پلیسی نشان می‌دهد که مرد جوان 2 سال قبل در سن 18 سالگی درحالی‌که با افسردگی روبه‌رو بوده است به متخصصان روانی مراجعه کرده است اما در آن زمان بیماری وی به حدی شدید نبوده که نیاز به بستری شدن داشته باشد.

با وجود این مدارک، جک هانتجنز، وکیل مدافع جوان جنایتکار در مصاحبه‌ای با مطبوعات گفت که مدارک پزشکی‌ای در اختیار دارد که نشان می‌دهد موکل وی بیماری روانی دارد و از سن 16 سالگی تحت مراقبت پزشکان قرار داشته است، وی افزود: کیم همیشه صداهایی را می‌شنیده است که از او می‌خواسته دست به جنایت بزند و سرانجام هم او این جنایت باورنکردنی در بلژیک را مرتکب شده است.

به اضافه یک قتل

در حالی که تحقیقات درباره مرد جوان ادامه دارد، کارآگاهان پلیس بلژیک به مدارکی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد جوان جنایتکار، چند هفته قبل از ارتکاب این جنایت، یک زن 73ساله را نیز در خانه‌اش در نزدیکی محل جنایت به قتل رسانده است.

اطلاعاتی که در کامپیوتر او درباره پیرزن مقتول وجود دارد، نشان می‌دهد که او از چند روز قبل از این جنایت برای قتل این زن طراحی دقیقی انجام داده است، به نوشته مطبوعات بلژیک، مطالبی که در کامپیوتر او پیدا شد هیچ شکی باقی نمی‌گذارد که او برای انجام قتل‌پیرزن و جنایت مهدکودک طراحی دقیقی داشته است.

کد خبر 74259

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز