کشته شدگان زمین لرزه ۷.۸ ریشتری و پس‌لرزه‌های بزرگ و متعدد آن در ترکیه و سوریه بعد از ۱۱ روز همچنان رو به افزایش است.

زلزله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نشنال نیوز، بنابر گزارش‌های رسمی تعداد جانباختگان این حادثه مرگبار تاکنون در ترکیه به ۳۸ هزار و ۴۴ نفر افزایش یافته است.

در سوریه نیز ۵۸۰۰ جان‌باخته بر اثر این زمین‌لرزه گزارش شده است.

اولین زمین لرزه که مرکز آن در منطقه "پازارجیک" در استان "قهرمان‌ماراش" ترکیه بود در مقیاس ۷.۸ ریشتر در ساعت ۴:۱۷ بامداد (۰۱:۱۷ به وقت گرینویچ) روز دوشنبه ۶ فوریه رخ داد. کمتر از ۱۲ ساعت بعد، دومین زمین لرزه ۷.۶ ریشتری نیز همان منطقه را لرزاند. در پی این زمین لرزه ها بیش از ۳۰۰۰ پس لرزه تاکنون ثبت شده و مقامات از مردم خواستند به دلیل خطرات ناشی از ریزش بناهای تخریب شده، وارد ساختمان‌ها نشوند.

مقامات ترکیه می‌گویند: حدود ۱۳.۵ میلیون نفر در این کشور تحت تاثیر این زمین‌لرزه ویرانگر قرار گرفته اند.

کد خبر 742519
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 1
    واقعا حتی تصورش هم سخته . چطور طفلک ها میخوان از صفر شروع کنن با چه پولی و سرمایه ای و خانواده ای. ای خدا به دادشون برس!
  • احمد IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 8
    برادران افغانستانی باید برادران ترکیه ای را با اغوش باز به کشورشان دعوت کنند و اکنون که جنگ در افغانستان به پایان رسیده میزبان مهاجران ترکیه تی باشند
  • حزب الله سعید IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 1
    با سلام اینها برادر و خواهرهای همسایه ما هستن و اگر امکان داره بیشتر کمکشان بکنیم خدا به همه صبر بده رحمت خدا بر تمامی رفتگان این برادران و خواهران عزیزمان در ترکیه و سوریه باد تسلیت به ملت عزیز ترکیه