سازمان هواشناسی از بارش برف و باران، وقوع رگبار و رعد و برق، کولاک برف و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور خبر داد.

بارش برف در تهران / محمد عباس نژاد

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز دوشنبه (۲۴ بهمن) در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، غرب و جنوب اصفهان، لرستان، شمال غرب فارس، شمال بوشهر، یزد، شمال کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش برف و باران، گاهی وزش باد شدید در مناطق گرمسیر رگبار و رعد و برق و در نواحی مرتفع و کوهستانی کولاک برف پیش‌بینی می‌شود. 

سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۵ و ۲۶ بهمن) بارش در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، استان‌های ساحلی دریای خزر، بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی غرب، مرکز، شمال شرق و شرق کشور ادامه خواهد داشت.  

طی ۳ روز آینده بیشینه بارش در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان و شمال غرب فارس خواهد بود.

پنجشنبه (۲۷ بهمن) بارش در مناطقی از مرکز، شمال شرق، شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی همچنین نواحی از استان فارس و بوشهر بارش پیش‌بینی می‌شود. 

جمعه (۲۸ بهمن) با خروج سامانه از شرق کشور در نواحی شرق و شمال شرق بارش پراکنده انتظار می‌رود.

طی ۵ روز آینده به‌ویژه چهارشنبه در مناطقی از مرکز، جنوب، جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش دید رخ خواهد داد. 

چهارشنبه وزش باد در نیمه‌شمالی فارس، جنوب اصفهان، یزد و کرمان تشدید می‌شود و رخداد توفان گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق دور از انتظار نیست. 

از امروز تا پایان هفته خلیج فارس مواج خواهد بود همچنین طی روزهای سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود. 

وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده

آسمان تهران فردا (۲۵ بهمن ) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری از بعد از ظهر افزایش ابر با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد و روز  چهارشنبه ( ۲۶ بهمن ) ابری در بعضی ساعات بارش باران و برف و گاهی مه آلود و اوایل شب به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

کد خبر 741612

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha