امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه امروز (جمعه) گفت که ارسال جت‌های جنگنده به اوکراین را رد نمی‌کند، اما کی‌یف به قدرت شلیک نظامی فوری بیشتری نیاز دارد، زیرا مقامات اوکراینی گفته‌اند که حمله جدید روسیه در حال انجام است.

میراژ 2000

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین مدت‌هاست که از متحدان این کشور خواسته است که جت‌های جنگنده به این کشور بفرستند و روز پنجشنبه گفت که چندین رهبر اروپایی آماده تامین هواپیما هستند.

زلنسکی در یک کنفرانس خبری گفت: «اروپا تا پیروزی با ما خواهد بود. من این را از تعدادی از رهبران اروپایی شنیده‌ام... در مورد آمادگی برای ارائه تسلیحات و پشتیبانی لازم از جمله هواپیما. چنین اقدامی یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در حمایت غرب خواهد بود و مسکو هشدار داده است که درگیری را تشدید و طولانی می‌کند.»

مکرون در پاسخ به سوالی درباره امکان ارسال هواپیماهای جنگنده در پایان نشست سران اتحادیه اروپا با حضور زلنسکی گفت: «من مطلقاً هیچ چیز را رد نمی‌کنم.»

مکرون گفت که اولویت باید روی مواردی مانند توپخانه باشد که موثر بودن آنها ثابت شده و نیروهای اوکراینی قبلاً در مورد آنها آموزش دیده‌اند. او همچنین گفت ممکن است تشدید تحویل این اقلام ضروری باشد و متحدان اوکراین این امکان را در روزهای آینده بررسی خواهند کرد.

کد خبر 740936

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    2 2
    چه اشکالی دارد به جای ارسال ادوات جنگی به کشورها برای جنگ و نابودی اقتصاد کشورمتحد شوید مانع جنگ شوید و اختلافات را حل نماید و مردم در رفا باشند چرا برخی کشور جهت کسب در امد از طریق فروش سلاح سعی می نمایند کشورها را به جنگ سوق نمایند