همشهری‌آنلاین: دکتر حسن خجسته، که بعد از استعفا از معاونت رادیو، اداره معاونت برنامه‌ریزی و نظارت صدا و سیما را عهده دار شد از بازنگری در این نهاد خبر داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر دکتر حسن خجسته  اولویت خود را بازنگری شاخص‌هایی دانست که در دوره‌های گذشته طراحی شده است.
حسن خجسته درباره برنامه‌های جدید خود در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت صدا و سیما گفت: این معاونت از دوره مدیریت آقای رحمانی فضلی تا دوره آقای صوفی قدم‌هایی خوب درباره آنچه صدا و سیما فکر می‌کند تا آنچه عرضه می‌شود برداشته و مدیران هر دوره اقدام‌هایی مثبت انجام دادند.

وی در ادامه افزود: من قصد دارم یک بازنگری کامل برای مجموع شاخص‌هایی که طراحی شده داشته باشم. به هر حال برخی مسیرهای طراحی شده به هدف رسیده و بعضی که به هدف نخورده باید مسیرش اصلاح و مسیری جدید طراحی شود تا برنامه سازمان برای آنچه فکر می‌کند و ارائه می‌دهد منسجم باشد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت صدا و سیما درباره اقدام‌های این معاونت برای مشخص نبودن بودجه پروژه‌های الف ویژه و زمان تولید آنها توضیح داد: نظارت همیشه وجود داشته و از این به بعد هم نظارت خواهیم داشت، اما باید قبول کرد تولید مجموعه‌های تاریخی با تعدد لوکیشن‌های متفاوت و پیچیده کاری مشکل است.

خجسته خاطرنشان ساخت: می‌توان از برخی وقایع در کارهای تاریخی صرف نظر کرد، اما در این صورت همچون شیر بی یال و دم می‌شود. از سوی دیگر عوامل تولید این پروژه‌ها زیادند. باید بر مبنای موضوع‌ها نظارت را تفکیک کنیم. من در دانشگاه تهران مدیریت رسانه درس می‌دهم و نیم ترم درباره نظام ارزشیابی صحبت می‌کردیم.

وی ادامه داد: پرسش‌های کلان سر راه ما وجود دارد که باید پاسخ آنها را پیدا کنیم. یکی از تقسیم‌بندی‌ها در نظارت قبل، در حین و بعد از تولید است. در زمان آقای مهندس ضرغامی قدم‌هایی بلند و موثر در نظارت برداشته شده است، اما باید به یک مدل جامع برسیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت درباره زمان رسیدن به مدل جامع نظارت گفت: زمان آن را نمی‌دانم، چرا که ساده نیست. در بخش عمده تجاربی که به عهده داریم مشکل نداریم؛ بلکه مشکل در 30 درصد است. نقاط مسیرهای طراحی شده را داریم و باید به شکل تکوینی برسیم. بنابراین باید شاخص کیفیت را تعریف کنیم و بعد ارزشیاب خودش صاحب رای باشد.

خجسته درباره اینکه بیشتر ارزشیاب‌ها سلیقه‌ای عمل می‌کنند گفت: شاخص‌ها روشن است و در بخش اعظمی اشتراک معنا وجود دارد. مسلماً شاخص‌ها در حوزه کیفیت مثل کمیت نیست. در کمیت شما راحت‌ترید. در کیفیت نظر من و شما تفاوت‌هایی با هم دارد. در حوزه کیفیت نمی‌توانید خیلی دقیق باشید و تا حدی هم سلیقه است که باید بپذیرفت.

کد خبر 74080

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز