یک روزنامه روسی به نقل از منابع ناشناس نوشت: پنج قدرت هسته ای جهان اوایل ماه جاری میلادی اجلاس دو روزه‌ای را در شهر دوبی به منظور بحث درباره مسائل مربوط به عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای برگزار کردند.

دبی

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه روسیه‌ای "کومرسانت" به نقل از منابع ناشناس از برگزاری مذاکراتی بین پنج قدرت هسته‌ای جهان در اوایل ماه فوریه در شهر دوبی خبر داد.

به نوشته پایگاه شبکه بلومبرگ، کارگروه‌هایی از جانب وزارت امور خارجه آمریکا و وزارتخانه‌های امور خارجه انگلیس، فرانسه، چین و روسیه نشستی را در تاریخ ۲-۳ فوریه (۱۳ و ۱۴ بهمن) برگزار کردند که طولانی‌ترین مذاکرات آنها بر مسائل حوزه هسته‌ای از زمان برگزاری کنفرانس مشابه دسامبر ۲۰۲۱ در شهر پاریس است.

در این گزارش جزئیات و اطلاعات بیشتری درباره این مذاکرات یا نتیجه آن ارائه نشده است. این نشست پنج جانبه در حالی برگزار شده که آمریکا و روسیه نتوانستند بر سر سازمان‌دهی رایزنی‌ها درباره معاهده کنترل تسلیحاتی استارت جدید توافق کنند.

چند روز قبل وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، روسیه مفاد این معاهده را با خودداری از اجازه دادن به ورود بازرسان به خاکش و مانع‌تراشی بر سر راه تلاشهای آمریکا برای بحث بر سر این مسأله نقض کرده است. روسیه اعلام کرد، نمی‌توان این رایزنی‌ها را به دلیل آنکه آمریکا به ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه می‌دهد، از سر گرفت.

کد خبر 740739
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha