سرویس مطبوعاتی وزارت موقعیت‌های اضطراری روسیه اعلام کرد این وزارتخانه ۳۵ تن کمک بشردوستانه به ایران که در زلزله اخیر آسیب دیده، ارسال کرده است.

هواپیما

به گزارش همشهری آنلاین، سرویس مطبوعاتی وزارت موقعیت‌های اضطراری روسیه چهارشنبه (هشتم فوریه) به خبرگزاری تاس گفت یک هواپیمای این وزارتخانه ۳۵ تن کمک بشردوستانه به ایران که در زلزله ۲۸ ژانویه آسیب دیده، ارسال خواهد کرد. 

وزارت موقعیت‌های اضطراری روسیه اعلام کرد: «هواپیمای ایلوشن-۷۶ وزارت موقعیت‌های اضطراری روسیه برای تحویل کمک بشردوستانه به جمهوری اسلامی ایران از فروگاه ژوکوفسکی پرواز کرد. به دستور دولت روسیه، محموله بشردوستانه با وزن کلی ۳۵ تن تحویل داده خواهد شد. این محموله شامل همه ملزومات برای حمایت اولیه از شهروندان آسیب‌دیده بر اثر زلزله ویرانگر در شمال غرب این کشور است که در تاریخ ۲۸ ژانویه رخ داد». طبق اعلام این وزارتخانه، این محموله شامل شکر، آرد، روغن نباتی، چادر، پتو، اجاق گاز و یک نیروگاه سیار است.

پیش‌تر، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل هم از اعلام آمادگی این نهاد بین‌المللی برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان شهر خوی واقع در آذربایجان غربی خبر داد. دوجاریک در جمع خبرنگاران ضمن ابراز آمادگی سازمان ملل برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان حادثه زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری شهر خوی گفت: وزارت خارجه ایران از سازمان ملل درخواست کمک کرده و این نهاد بین‌المللی برای حمایت از این درخواست آمادگی دارد.

شنبه شب هشتم بهمن‌ماه،‌ زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۵.۹ ریشتر در طول جغرافیایی ۴۴.۹۰، عرض جغرافیایی ۳۸.۵۹ و عمق هفت کیلومتری در شش کیلومتری شهرستان خوی به وقوع پیوست.

کد خبر 740687
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • وطن IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    3 0
    خدا وکیلی عجب کمک بزرگی کرده وما چقدر خوشحالیم که صد بار خبر رسانی میکنیم