گروه علمی فرهنگی: هدف اساسی از آموزش از راه دور، ایجاد کیفیت در نظام تعلیم و تربیت و ورود به عرصه جهانی آموزش و پرورش است.

به گزارش همشهری، رئیس موسسه آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با اعلام این مطلب در پانزدهمین نشست نمایندگان استانی موسسه آموزش از راه دور گفت: دانش‌آموز در آموزش از راه دور به آسانی نمره نمی‌گیرد و امتحانات متناسب با شیوه آموزش رسمی کشور برگزار می‌شود.

الحسینی افزود: بازماندگان از تحصیل و دانش‌آموزان باید بدانند مطالب درسی در مراکز آموزش از راه دور به آسانی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، اما ارزیابی آنان و اعطای نمره به آسانی داده نمی‌شود.

به گفته وی نظام آموزش از راه دور، معلم را به عنوان مکمل در نظر می‌گیرد و در این نظام همچنان معلم به عنوان مهمترین عامل اثرگذار محسوب می‌شود.

وی افزود: بسنده‌کردن به نظام موجود و نظام مدرسه‌ای نمی‌تواند مشکلات ما در تربیت و تعلیم را برطرف کند، به همین دلیل استفاده از نظام آموزش از راه دور و انعطاف‌بخشی به نظام یاد شده برای پوشش تحصیلی مورد نیاز است.

رئیس موسسه آموزش از راه دور، با تاکید بر کیفیت‌بخشی به آموزش‌های این نظام گفت: باید تلاش کنیم که کیفیت آموزش در این نظام را افزایش دهیم و در این صورت آموزش این نظام مشروعیت می‌یابد.

کد خبر 7406

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز