معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از افزایش ۵۰ درصدی بودجه حوزه زنان خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر این یک درصد از بودجه همه دستگاهها به طرح های این بخش اختصاص می یابد.

خزعلي

به گزارش همشهری آنلاین -  انسیه خزعلی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بودجه معاونت زنان امسال رشد ۵۰ درصدی داشته و با عنایتی که رییس جمهور برای گسترش فعالیت زنان دارند، یک درصد از بودجه همه دستگاهها و انشالله به طرحهای معاونت زنان و خانواده اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، در همه بودجه های مربوط به نهادهایی چون بهزیستی، اولویت با زنان است.

از معاون رئیس جمهور درباره قرارگاه عفاف و حجاب که وزیر ارشاد آن را مطرح کرده است، سوال شد که خزعلی توضیح داد: این موضوع مربوط به وزارت ارشاد و دستگاه‌های اجرایی است و معاونت زنان نقشی  در آن ندارد.

وی درباره حاشیه یک برنامه تلویزیونی درخصوص اجرای سند ۲۰۳۰ درکشور گفت: متاسفانه برخی با شیطنت‌ تلاش کردند اظهارات من را طوری دیگر منعکس کنند ولی من اول هم در جواب خانم ابتکار گفتم که اگر آموزش های ایران به زنان در اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا)  در چارچوب ۲۰۳۰ هم باشد، با حق تحفظ و حفظ اصل ما انجام می شود و به هیچ وجه سند ۲۰۳۰ در ایران اجرا نمی‌شود.

خزعلی افزود: ما برای خودمان تصمیم می‌گیریم و هیچ کشوری حق تصمیم‌گیری برای ما ندارد و سند ۲۰۳۰ قابلیت حق شرط و تحفظ ندارد و بحثی که مطرح شد در قالب حرکت‌هایی است که در سطح بین الملل داریم و در آیورا ما تاثیرگذاری می کنیم و به کشورهای دیگر آموزش می دهیم و آن آموزش را هم به کشورهای دیگر می دهیم و نظر ما تصویب و اعمال شده است.

کد خبر 740579
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha