منابع خبری مجموع آمار جان‌باختگان زمین‌لرزه در ترکیه و سوریه را تا ظهر روز چهارشنبه، نوزدهم اسفند ۹۶۰۰ تن اعلام کرده‌اند.

زلزله

به گزارش همشهری آنلاین، تجزیه آمارها نشان می‌دهد که تاکنون مرگ دست‌کم هفت هزار و ۱۰۸ نفر در ترکیه و دو هزار و ۵۳۰ نفر نیز در سوریه گزارش شده است.

به گفته اردوغان، ۱۰ استان در محدوده زلزله هستند. او همچنین اعلام کرد که تاکنون پیشنهاد کمک از ۷۰ کشور جهان به ترکیه رسیده است.

وضعیت در چند شهر زلزله‌زده ترکیه

در آدانا، ابزارها و ماشین های سنگین در طول شب به کار گرفته شدند تا کسانی که در زیر تلی از آوارهای بتنی هنوز زنده هستند، بیرون بکشند. گاهی هم صدای "الله اکبر" به گوش می رسد که نشان می دهد فردی زنده از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

به گزارش رویترز، در استان هاتای در جنوب این کشور نیز صدای یک زن از زیر کوهی از آوار شنیده شده است. به گفته فردی که صحنه حضور دارد، افراد از زیر آوار درخواست کمک می کنند ولی کسی به دادشان نمی رسد.

جاری شدن سیلاب در «هاتای» ترکیه

زلزله های روز دوشنبه در ترکیه منجر به بالا آمدن سطح آب دریا و جاری شدن سیلاب در هاتای ترکیه شده است.

مقامات ترکیه اعلام کردند که بالا آمدن سطح آب دریا منجر به آبگرفتگی خیابان ها و معابر در منطقه اسکندرون هاتای شده است.

همچنین سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که نزدیک به ۲۳ میلیون نفر ممکن است تحت تأثیر زمین لرزه قدرتمندی که بامداد روز دوشنبه ترکیه و سوریه را لرزاند و هزاران کشته و زخمی برجای گذاشت، قرار بگیرند.

کد خبر 740541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    سلام و عرض ادب مردم ترکیه و سوریه ما مردم ایران رو در غم خودتون شریک بدونین واقعا خیلی سخته خدا بهتون صبر بده غم بسیار بزرگی همشهری‌آنلاین الان نوزده بهمن نه ۱۹ اسفند