رئیس سازمان ثبت احوال گفت: حدود ۱۰ میلیون کارت ملی هوشمند معوقه داشتیم که بیش از ۹ میلیون آن صادر و تحویل داده شده است.

کارت ملی

به گزارش همشهری آنلاین، هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال در خصوص آخرین وضعیت صدور کارت‌های ملی هوشمند گفت: تاکنون ۵۹ میلیون کارت هوشمند ملی صادر و تحویل داده شده است.

کارگر ادامه داد: در حال حاضر ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر هستند که باید درخواست خود را ثبت کنند تا کارت ملی را برای آنها صادر کنیم.

رئیس سازمان ثبت احوال اظهار کرد: حدود ۱۰ میلیون کارت هوشمند ملی معوقه داشتیم که بیش از ۹ میلیون آن صادر و تحویل داده شده است و تا پایان سال تمامی کارت‌های ملی تحویل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 

لازم به ذکر است که نخستین گام برای دریافت کارت هوشمند ملی هوشمند پیش‌ثبت‌نام است و متقاضیان واجد شرایط باید از طریق سامانه ثبت احوال یا دفاتر پیشخوان دولت این کار را انجام دهند.

تمامی اتباع ایرانی بالای ۱۵ سال تمام که دارای شناسنامه معتبر عکسدار باشند، واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند.

همچنین، شهروندانی که کارت ملی نمونه سابق خود را بین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ دریافت کرده یا آن را مفقود کرده‌اند باید برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

کد خبر 740497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    2 0
    چگونه کارت ملی بگیریم
  • جعفری IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    7 0
    اگرتا حالا میتونستید چرا سه ساله منتظریم .
  • محمد IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    7 0
    کارت ملی پسر من صادر شده و در حال حاضر در مرکز پیشخوان شهرک فکوری واقع در غرب تهران (میدان آزادی) معطل مانده وتحویل نمیدهند هر وقت مراجعه کردیم میگویند سیستم ثبت احوال قطع است. اخیرٱ هم روی برگه نوشته اند که تا اطلاع ثانوی کارت ملی تحویل نمیشود. لطفا رسیدگی کنید.