عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره زلزله ترکیه و سوریه که روز گذشته رخ داد واکنش نشان داد.

نرجس سلیمانی

به گزارش همشهری آنلاین، عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم توجه به قنات‌های شهر تهران و ثبات خاک در این شهر برای کاهش آسیب‌های ناشی از زلزله احتمالی آینده در تهران تاکید کرد.

نرجس سلیمانی در یکصد و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با اشاره به وقوع زلزله مهیب در کشورهای ترکیه و سوریه، گفت: به صورت دوره‌ای شاهد وقوع زلزله‌های مهیب در غرب آسیا بوده‌ایم. تصاویر هولناک از زلزله کشورهای ترکیه و سوریه من را به یاد زلزله ۶.۶ ریشتری بم انداخت. در این زلزله من از لحظات اول در بم حضور داشتم و تصاویر هولناکی از این زلزله را مشاهده کردم. در زمان وقوع این زلزله اصلاحیه‌ای موسوم به اصلاحیه ۲۸۰۰ صورت گرفت که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در تهران تعیین تکلیف صدها هکتار بافت فرسوده و ناپایدار در کنار گسل‌های تهران امر ضروری به نظر می‌رسد. همچنین بی توجهی به وضعیت قنوات در زلزله بم مشکلات و خرابی‌های بسیاری ایجاد کرد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: امروز نیز باید قنات‌های تهران مورد توجه قرار گیرد تا در آینده مشکلات مضاعف ایجاد نکند. بی تردید این موضوع با ثبات خاص در ارتباط است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

کد خبر 740247
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 13
  • شهروند IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    2 1
    لطفأ به ساخت وساز بر روی قنات کن در منطقه ۲۲ شهرک هوانیروز خیابان گل آذین توجه ویژه شود
  • رحمان اصل IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    14 2
    چرا برا زلزله خوی هیچ واکنشی نداشت؟!!!!