فرماندار شهرستان کوهرنگ با اشاره به اینکه در سفر ریاست جمهوری ۲۴ میلیارد تومان برای توسعه این شهرستان اختصاص یافته است گفت: تاکنون ۵ میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص داده شده و در تلاش هستیم با جذب کامل این بودجه ۷ سایت اصلی گردشگری در این شهرستان راه‌اندازی کنیم.

چهارمحال و بختیاری

به گزارش همشهری آنلاین،  شهباز اکبری امروز در شهرکرد گفت: شهرستان کوهرنگ علی‌رغم شرایط جغرافیایی و بافت گردشگری خاص دارای زیرساخت‌های ضعیفی است و در دولت گذشته به حوزه گردشگری بی‌مهری‌ شده است.

فرماندار شهرستان کوهرنگ با اشاره به اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان ۲۴ میلیارد تومان برای توسعه این شهرستان اختصاص یافت، افزود: تاکنون ۵ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص داده شده و در تلاش هستیم تا با جذب کامل این بودجه ۷ سایت اصلی گردشگری این شهرستان را راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: آبشار تونل اول کوهرنگ، پیست اسکی کوهرنگ، چشمه دیمه، آبشار شیخ‌علیخان، رودخانه صمصامی، روستای مورز و بازفت و بخش دوآب صمصامی و چمن‌گلی از جمله بخش‌هایی است که باید در وهله اول برای جذب گردشگر آماده‌سازی شوند و امکانات لازم این مناطق فراهم شود.

اکبری با اشاره به اینکه شهرستان کوهرنگ در ردیف‌ سایت‌های گردشگری است، بیان کرد: تاکنون مقرر شده برای ۳ شهرداری چلگرد، دوآب صمصامی و بازفت تجهیزات لازم ارسال شود که یک مورد ارسال شده و دو مورد بعدی در دستور کار است.

تخصیص ۵۰ میلیارد ریال خارج از بودجه مالی برای ۵ روستا

وی با بیان اینکه مصوب شده ۸۰ میلیارد ریال از وزارت نیرو به شهرداری چلگرد پرداخت شود، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰ میلیارد ریال خارج از بودجه سال مالی ۱۴۰۱ برای توسعه ۵ روستای این شهرستان تخصیص داده شده است.

اکبری تصریح کرد: ساختمان فرمانداری شهرستان کوهرنگ که از سال ۹۲ نیمه‌کاره رها شده بود با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید، همچنین ۹ میلیارد تومان به ساختمان فرهنگسرای این شهرستان تخصیص یافت که پس از مساعد شدن هوا تکمیل می‌شود و در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان کوهرنگ با اشاره به اینکه ساختمان شبکه بهداشت این شهرستان در ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: بودجه‌هایی نیز برای تکمیل ورزشگاه ۱۲۰ نفری و سالن تیرانداری این شهرستان تخصیص داده شده و تا سال آینده این اماکن ورزشی به بهره‌برداری می‌رسند.

پوشش ۹۰ درصدی اینترنت در شهرستان کوهرنگ

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد مردم شهرستان به اینترنت دسترسی دارند، گفت: در دولت سیزدهم شبکه اینترنت به ۴۰ نقطه شهرستان کوهرنگ رسید که ۲۵ مورد ۴G و بقیه به اینترنت عادی دسترسی پیدا کردند، ۱۰ درصد مناطق باقی‌مانده نیز جمعیت بسیار اندکی دارند.

اکبری توضیح داد: جشنواره شهر برفی کوهرنگ از ۲۴ بهمن‌ماه در شهرستان کوهرنگ آغاز می‌شود و همه امکانات رفاهی، تجهیزات، هتل‌ها و مراکز رفاهی برای حضور گردشگران ساماندهی شدند.

کد خبر 740014
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بختیاری IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    3 0
    باسلام و خسته نباشید خدمت فرماندار عزیز لطفا فکری هم به حال جاده منطقه موگویی بکنید با تشکر