پاری سن ژرمن در تابستان ۲۰۱۷ با جذب نیمار از بارسلونا، دنیای فوتبال را تکان داد و بلافاصله بعد از آن، کیلیان امباپه را از موناکو جدا کرد.

بازیکنان فوتبال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گل، فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ مملو از معاملات هنگفتی بوده است و بازیکنانی مانند میخائیلو مودریک، آنتونی، ارلینگ هالند و داروین نونیز پیشتاز هستند. اما نیمار و امباپه دو بازیکن گران‌قیمت تمام دوران هستند و نمی‌توان انکار کرد که حضور پرشور آنها در پاری سن ژرمن، بازار نقل و انتقالات را بسیار متورم کرد.

در واقع، چند معامله بزرگ به‌سرعت انجام شد و بارسلونا در تلاش برای پر کردن خلأ ناشی از رفتن نیمار، به دنبال امضای قرارداد با عثمان دمبله، فیلیپه کوتینیو و آنتوان گریزمان با مبلغ ۹ رقمی بود.

همچنین در اسپانیا، اتلتیکو مادرید ۱۲۶ میلیون یورو برای ژائو فلیکس استعداد خارق العاده هجومی بنفیکا خرج کرد، در حالی که رئال مادرید سرانجام ادن هازارد را با ۱۰۰ میلیون یورو به سانتیاگو برنابئو آورد.

همه گیری کووید-۱۹ برای مدت کوتاهی تأثیر زیادی بر بازار نقل و انتقالات گذاشت، اما برخی از باشگاه‌ها، به‌ویژه در انگلیس، ظاهراً اکنون بهبود یافته‌اند، مانند انزو فرناندز، جک گریلیش، جیدون سانچو، میخایلو مادریک، آنتونی، داروین نونز، ماتییس. د لیخت، وسلی فوفانا و اورلین چوآمنی برای مبالغ هنگفتی در حال انتقال هستند.

به‌نظر می‌رسد که معاملات بزرگ‌تری در پیش رو باشد، اما می‌توانید فهرست فعلی گران‌ترین فوتبالیست‌های جهان را در اینفوگرافیک زیر ببینید.

اینفوگرافیک | گران‌ترین معاملات تاریخ فوتبال جهان | ۲ انتقال پرهزینه‌ ای که دنیای فوتبال را تکان داد

برای بزرگنمایی بیشتر روی تصویر کلیک کنید

کد خبر 739929
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha